וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר בין אשכנזי לברק מנע המשך כהונתו כרמטכ"ל"

1.2.2011 / 22:49

אחרי הודעת ביטול המינוי של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, גורמי ביטחון לא הופתעו מההחלטה של השר ברק למנות את האלוף נוה לרמטכ"ל הזמני. "במצב שנוצר, היה ברור שאשכנזי לא יישאר"

מערכת הביטחון סוערת הערב (שלישי) בעקבות ההחלטה לבטל את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. לא פחות מכך סוערת המערכת בעקבות החלטת שר הביטחון אהוד ברק להביא ביום חמישי הצעה לממשלה למנות את סגן הרמטכ"ל יאיר נוה לרמטכ"ל זמני לתקופה של עד 60 יום. גורמי ביטחון בכירים אמרו לוואלה! חדשות כי פרשת "מסמך הרפז" היא זו שהביאה בסופו של דבר לכך שהשר ברק לא ביקש מהרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי להישאר בתפקידו, עד למינוי מחליף קבוע.

לדברי גורמי הביטחון, "פרשת הרפז הביאה לסדק קשה ביחסים שבין אשכנזי לברק והביאה למשבר אמון בין הרמטכ"ל לשר הביטחון. במצב הדברים שנוצר ובעיקר במצב הביטחוני המעורער, יש צורך ביחסים טובים וברמת אמון גבוהה בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון. על כן הוחלט שלא להשאיר את אשכנזי בתפקידו".

מנגד, גורמים בצה"ל סברו כי ברק יכול היה להשאיר את אשכנזי בתפקיד, עד למינוי מחליף קבוע. לדבריהם, "היה ברור שברק לא ייתן לאשכנזי להישאר בתפקידו מעבר לכהונה שהוקצבה לו, אך במצב הנוכחי שנוצר, שהוא מצב חריג מעין כמותו, אולי היה מקום להאריך את הכהונה במקצת ולא ליצור קונסטלציה שלא הייתה כדוגמתה". יש לציין כי רא"ל אשכנזי לא ביטל את חופשתו ובשל כך ייתכן שהאלוף יאיר נוה או מי שימונה בפועל לרמטכ"ל, לא יעבור תהליך חפיפה מסודר מצדו של הרמטכ"ל מכהן.

בתוך כך, מקורבי האלוף גלנט הביעו תרעומת בעקבות ההחלטה על ביטול מינוי לתפקיד. לדבריהם, "נעשה לו עוול, הכפישו את שמו, בן אדם שנתן כל כך הרבה. אם הוא לא ראוי להיות רמטכ"ל, האם היה ראוי שיפקד על הפעולות הכי מסובכות של הצבא?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully