וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי על "עסק נקי מערבים": "הסתה לגזענות"

ניר יהב ומוטי לוי

2.2.2011 / 0:05

בעקבות חשיפת וואלה! חדשות, פנתה ח"כ זועבי ליועמ"ש בדרישה לחקור את מייסדי ארגון להב"ה, האחראים על חלוקת תעודות כשרות לבתי עסק שלא מעסיקים ערבים. "מחויבת התייחסות הרשויות"

בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות, לפיו ארגון הימין "להב"ה-למניעת התבוללות בארץ הקודש" השיק מיזם חדש לחלוקת תעודות כשרות לבתי עסק שלא מעסיקים ערבים, פנתה אמש (שלישי) ח"כ חנין זועבי (בל"ד) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד מייסדי הארגון בגין הסתה לגזענות. "זו עליית מדרגה מסוכנת ביחס העוין והגזעני כלפי האזרחים הערבים המחייבת התייחסות תקיפה ביותר מצדן של רשויות אכיפת החוק, שלא יכולות לשבת בחיבוק ידיים שעה שארגונים ממוסדים (...) מפרים את החוק ומסיתים לגזענות", נכתב.

"שתיקת רשויות אכיפת החוק לנוכח גילויי הגזענות מעודדת אותה ותורמת להתרחבות התרבות הגזענית כלפי האוכלוסיה הערבית שצוברת לה תאוצה ולגיטימציה", כתבה זועבי. "הדעת אינה סובלת גילוי סובלנות כלפי מנהיגים וארגונים דתיים שמשתמשים בביטויים מלאי שטנה ודוחקים בקהל המאמינים שלהם לבזות ולפגוע באנשים השייכים לקבוצות אחרות בחברה", הוסיפה. לדברי זועבי, היעדר תשובה מצד הרשויות "תרמה ללא ספק להוצאת מיזם זה לפועל".

"גל עכור וגואה של גזענות"

במקביל, האגודה לזכויות האזרח פנתה גם היא בתחילת השבוע למשנה לפרקליט המדינה שי ניצן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד העומדים מאחורי היוזמה, בחשד להסתה ולשידול לאפליה בקבלת עובדים.במכתב ששלח היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד דן יקיר, לניצן נכתב כי "מדובר במקרה זה בניסיון שיטתי למנוע תעסוקה מקבוצת עובדים ועובדות רק בשל גזעם או לאומיותם, לתייגם כאויבים, להשפילם, לבזותם ולהדירם מתעסוקה". יקיר הוסיף במכתבו כי "יוזמה זו מצטרפת לגל עכור וגואה של גזענות, השוטף את הארץ, עד שאין מנוס אלא לנקוט גם בדין הפלילי כדי להתמודד איתו. זאת במטרה לשמור על זכויות האדם הבסיסיות של המיעוט הערבי בישראל, שגם כך סובל ממדיניות מתמשכת של אפליה בת עשרות שנים בתחומי חיים רבים".

בנצי גופשטיין, רכז הפעילות בארגון להב"ה שעומד מאחורי היוזמה מסר בתגובה כי "שוב הוכח שהאגודה לזכויות האזרח דואגת רק לאזרח הערבי. לא שמענו אותם מוחים על ערבים שהורגים את המוכרים בתים ליהודים". גופשטיין הוסיף ואמר כי "אנחנו ממשיכים בדרכם של אבות הציונות שעודדו עבודה עברית".

אתמול בבוקר דווח בוואלה! חדשות כי כ-50 בתי עסק בירושלים כבר פנו לארגון "להב"ה", כדי לקבל תעודה המעידה על כך שהם אינם מעסיקים ערבים. גופשטיין סיפר כי התעודות מודפסות בימים אלה והארגון יחל בחלוקתן השבוע. בין הפונים היו מסעדות, דוכני פלאפל, פיצריות, מכולות ועוד. הארגון מתכוון לבדוק את כל אחד מהפונים כדי לוודא שהם באמת לא מעסיקים ערבים.

עדכון ראשון: 20:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully