וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רננה רז לא לבד: הרב אלישיב קורא להתפלל לגשם

מוטי לוי

1.2.2011 / 14:16

גם הרב יוסף שלום אלישיב סבור לא ירדו מספיק גשמים וקרא "להמשיך בתפילת ועננו בורא עולם". לפני כחודש יצאו אנשי 'העדה החרדית' והרבנות הראשית בקריאה להתפלל לגשם

תמיכה רבנית לקמפיין לחיסכון במים: הרב יוסף שלום אלישיב, מבכירי הפוסקים החרדים האשכנזים, סבור כי "כמות הגשמים שירדה עד כה עדיין מועטת ביחס לצרכים", ולכן "יש להמשיך בתפילת ועננו בורא עולם". דבריו של הרב אלישיב מתפרסמים הבוקר בעמוד הראשי של העיתון "יתד נאמן", בטאון תנועת "דגל התורה" אשר אלישיב נחשב לאחד מפטרוניה הרוחניים.

כזכור, לפני כחודש וחצי נרשמה אחדות נדירה בתוך הציבור החרדי, בין הרבנות הראשית לישראל ו"העדה החרדית", קבוצה אנטי-ציונית, סביב התפילות לממטרים. הרבנים משני הגופים יצאו בקריאה להתפלל על הגשם שטרם פקד אז את מחוזותינו. "כלה קיץ וגם רובו של החורף עבר, ועדיין לא נושענו בירידת גשמי ברכה, ומצב המים בארץ ישראל בדוחק ובצער עצום ורב", נאמר במכתב שיצא לכלל הרבנים על ידי הרבנות הראשית לישראל. "חובתנו במצב זה לפשפש ולמשמש במעשינו, ולהתקרב אל השם בכל לבנו, ולהפיל לפניו תחינתנו", נאמר במכתב.

גם ב"עדה החרדית" פרסמו מכתב דומה. במכתב עליו חתום בית הדין של הקבוצה נכתב כי "עדיין לא ירדו גשמים והאדמה צמאה למטר השמים". לכן, קובעים הרבנים, "עד שיבואו גשמי ברכה יאמרו כל יחיד ויחיד בתפילתם... התפילה לגשמים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully