וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון ב"כוכב הצפון": קנסות ומאסרים

גלעד גרוסמן

1.2.2011 / 13:32

ביהמ"ש הרשיע היום את כל הנאשמים במעורבות ברשת הברחת הסמים הגדולה, ונגזרו על חלקם עונשי מאסר כבדים. "על בית המשפט לשים דגש על עונשים מרתיעים", כתבה שופטת

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון בפרשת "כוכב הצפון", וגזר על 15 הנאשמים בפרשה עונשים הנעים בין חצי שנה של עבודות שירות ל-11 שנות מאסר. כמו כן, השופטת גזרה על הנאשמים לשלם קנסות בגובה של עד חצי מיליון שקלים והורתה לחלט רכוש רב השייך להם.

הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון במעורבות בשורה של עסקאות סמים חובקות עולם שבוצעו בשנים 2005-2006 ו-2008-2009. חלק מהנאשמים הינם "המשקיעים" שמימנו את העסקאות, אחרים ביצעו את העסקאות בפועל, בעוד מספר מהנאשמים עסקו בהסלקת הסמים, העברתם למקום יעדם והטיפול בכספים.

אחד האשמים, שמעון אזולאי, הורשע במעורבות בייבוא 108 קילוגרם קוקאין מפנמה, שם השקיע יחד עם אחרים 80,000 דולרים תמורת הסמים. כמו כן, הוא הורשע בקשירת קשר לייצוא חשיש מישראל ליפן, ולייבוא סם מסוג מתאמפטמין מבלגיה ליפן. רן שבי, שזכה לכינוי "המהנדס" לאחר שהיה אחראי על הסלקתו של הקוקאין שנרכש בפנמה בתוך רמקולים, נידון לעשר שנות מאסר וחצי, וגיא וברמן, הנחשב למקורב לעבריין הבכיר עמיר מולנר, נידון לשש שנות מאסר.

"נגע הסמים, ובעיקר הסחר בסמים, ייבואם והפצתם, מכה בכל רבדי החברה וגובה מחיר כבד. השימוש בסם נפוץ, למרבה הצער, בקרב ילדים ובני נוער, בבתי ספר ובקרב בוגרים", כתבה השופטת ורדה מרוז בגדר הדין. היא הוסיפה ואמרה כי "סוחרי הסמים מנצלים את חולשותיהם של מכורים ואינם בוחלים בכל אמצעי לשם הפצתו של הסם. ככל שהם מצליחים במעשיהם הנלוזים, כך תופחים כיסיהם והם גורפים רווחים קלים".

השופטת הוסיפה שהפרשיות בהן הורשעו הנאשמים הן "מהסבוכות המורכבות והמסועפות שנודעו. כחלק ממיגור נגע הסמים, על בית המשפט לשים דגש על עונשים מרתיעים, ובכלל זה ענישה כלכלית מכבידה, שמטרתה להפחית מ'רווחיותן' של עבירות הסמים", נכתב בגזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully