וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ברק יבקש מאשכנזי להאריך את כהונתו

יהושע בריינר ופנחס וולף

1.2.2011 / 13:52

בצה"ל גוברת ההערכה, כי שר הביטחון ברק יבקש מהרמטכ"ל גבי אשכנזי, להישאר בתפקידו גם לאחר ה-14 בפברואר, בעקבות החלטת היועמ"ש לא להגן על מינוי גלנט בבג"ץ

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בצה"ל גוברת היום (שלישי) הערכה, כי שר הביטחון אהוד ברק יבקש מהרמטכ"ל הנוכחי, גבי אשכנזי, להישאר בתפקידו גם לאחר מועד שחרורו המקורי ב-14 בפברואר, זאת בעקבות ההתארכות הצפויה של הליך בחירת הרמטכ"ל הבא. בשלב זה, אומרים בצבא, גם אם יוחלט להעביר את ההחלטה על בחירתו של גלנט בחזרה לוועדת טירקל, ההליך יתארך אל מעבר לתאריך ההחלפה המיועד.

עם זאת, גורמי ביטחון בכירים דחו את ההערכות בצה"ל בדבר האפשרות להארכת כהונתו של אשכנזי. לדברי הגורמים, אפשרות לפיה אשכנזי יישאר בתפקידו, "כלל לא נדונה ואינה עומדת על הפרק. מדובר במניפולציה תקשורתית ולא יותר מזה".

הליך של מינוי אלוף אחר לתפקיד הרמטכ"ל המיועד צפוי להארך עוד מספר שבועות, וכן הליך חפיפה מסודר ככל שניתן עם הרמטכ"ל המכהן. למרות זאת, בשלב זה אין כל החלטה בנושא וכולם ממתינים לפסיקה הסופית בנושא של היועץ המשפטי לממשלה וכעת, גם של ראש הממשלה.

בצה"ל לא שוללים את התסריט, לפיו אחד האלופים המכהנים יתבקש לכהן בתפקיד הרמטכ"ל באופן זמני, עד למינוי קבוע כשאחד המועמדים הוא סגנו של אשכנזי, האלוף יאיר נווה. מהלך כזה יזדקק לסטטוס משפטי מיוחד, שכן על פי פקודות המטכ"ל, לא קיים תקן המוגדר כ"ממלא מקום" הרמטכ"ל. אם כך יתנהלו הדברים, תצטרך הממשלה לאשר את המינוי הזמני.

בשלב זה לא מבטל אשכנזי את אירועי הפרידה מצה"ל, ואף מחזיק בידו כרטיס טיסה לחו"ל לתקופה ארוכה. ב-13 לפברואר מתוכנן אירוע פרידה מאשכנזי באולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, אירוע שלא בוטל. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי האולם עדיין תפוס לאותו היום. אתמול פורסמו דיווחים כאילו שר הביטחון אמר בשיחות סגורות כי לא יבקש מאשכנזי להאריך את כהונתו, אולם דיווחים אלה הוכחשו על ידי לשכתו.

בתוך כך, שר הביטחון ביטל היום נסיעה מתוכננת ללונדון בעקבות ההתפתחות בפרשת גלנט והאירועים במצרים. ברק תכנן להיפגש בבירה הבריטית עם שר ההגנה ושר החוץ הבריטיים ועם ראשי מערכת הביטחון. בנוסף, תוכננה לו הרצאה במכון מחקר מוביל במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully