וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון על מימון זר: "הצגה 'דמוקרטית', שטויות"

פנחס וולף

1.2.2011 / 12:12

דיון בחוק חובת דיווח תרומות מישות זרה עלה היום לדציבלים גבוהים: ח"כ הורוביץ אמר ליוזמי החוק כי הם "רוצים לשרוף כאן הכל", ח"כ זחאלקה קרא לח"כ אורבך "אנטישמי" והוצא מהדיון

חילופי דברים קשים נשמעו היום (שלישי) בדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, שבסופו אושרה ההצעה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק חובת דיווח תרומות מישות זרה. ההצעה מבקשת להגביר את שקיפותן של מימון של עמותות וארגונים אחרים המקבלים תרומות מגורמים שאינם ישראלים. על פי הצעת החוק, הקנס על עבירה יעמוד על כ30,000 שקלים.

במהלך הדיון, פנה ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) לאחד מיוזמי החוק, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו), ואמר: "תפסיקו עם השטויות שלכם, כל ההצגה הדמוקרטית הזו לא מרשימה אף אחד. אתה רוצה לשרוף כאן הכל, אתה רוצה להסית אחד נגד השני. אני לא מכיר בך ובדמוקרטיה שלך". רותם, מצדו, לא נשאר חייב וענה: "הדמוקרט הגדול – 'לא ניתן לחרדים להיכנס לרמת אביב'", בהתייחסו לדברים שאמר הורוביץ בעבר.

בכך לא הסתיים הוויכוח הסוער. נציגת האגודה לזכויות האזרח הגדירה את החוק כ"רדיפה פוליטית", ומזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר כי "מדובר בהצעת חוק אנטי דמוקרטית, לראשונה המדינה רוצה להכתיב מה מותר להגיד ומה יש לכתוב במודעות". יו"ר ארגון "אם תרצו", רונן שובל, השיב לדבריו של אופנהיימר ואמר: "כאשר ארגון מקבל תרומה ממדינה זרה הוא משרת את האינטרסים שלה בישראל. בכך אותם ארגונים רומסים את הדמוקרטיה הישראלית יותר מכל דבר אחר".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) אמר דרש ששובל יחשוף "כמה כסף הוא מקבל מארגונים אנטי יהודים ואנטישמיים", וכי "נותנים לחתול לשמור על השמנת". ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) הגיב לדבריו וקרא: "לא רק שאתם שמאלנים, אתם גם נודניקים". על כך הגיב זחאלקה: "אתה סתם אנטישמי, שונא ערבים. כל פעם שאתה שומע ערבי מדבר עולים לך הפיוזים", ואורבך השיב – "רק כשאני שומע אותך עולים לי הפיוזים, לא כל ערבי". בהמשך הדיון דיבר אורבך על ענייני תרבות, וזחאלקה ענה לו כי "מי שלא מתנגד להרג ילדים בעזה לא יכול לדבר על תרבות". בשלב זה יו"ר הוועדה, ח"כ רותם, קרא לו לסדר שלוש פעמים, ולבסוף הוציאו מחדר הוועדה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שהיה מיוזמי החוק אמר לאחר אישור החוק כי "אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. מדובר ברצון למנוע הישנות מקרה דו"ח גולדסטון, אשר מבוסס ברובו על חומר מארגונים ישראלים שהציגו את עצמם כבלתי תלויים ועצמאיים למרות שמומנו על ידי מדינות זרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully