וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי גלנט: "הוא יטהר שמו, גם ללא היועמ"ש"

1.2.2011 / 11:36

חבריו של הרמטכ"ל הנבחר, יואב גלנט, מתרעמים על החלטת היועמ"ש שלא להגן בבג"ץ על מינויו. "אין לנו ספק שהוא ייצא מזה". אירוע התמיכה בו שתוכנן להערב בוטל לבקשת האלוף

"יואב ילחם על שמו הטוב בכל מקרה, גם אם יאלץ לעשות זאת לבדו ללא עזרה של היועץ המשפטי", כך אומרים הבוקר (שלישי) מקורבים לאלוף יואב גלנט, על רקע החלטת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שלא להגן על המינוי בבג"ץ.

חבריו של גלנט עקבו הבוקר אחר הדיווחים מלשכת היועמ"ש בציפייה לתשובה אחרת שתצא משם. בשלב זה, אומרים מקורביו כי גם אם ייאלץ גלנט לפרוש מצה"ל, הוא יהיה מחויב להמשיך ולהיאבק על שמו הטוב בפרשת הקרקעות. "ישנם יותר מדי אנשים שמאמינים בו ובערכיו על מנת שיוותר עכשיו. יואב חייב בכל מצב, הן כקצין והן כאזרח, להתמודד עם הטענות נגדו. מהכרותי איתו הוא יעשה זאת", אמר אחד המקורבים. "אפשר לקבל רמטכ"ל שביצע טעויות מינוריות ואקראיות, בגלל שלא קרא את האותיות הקטנות".

בשיחות עם חבריו, גלנט דובק בעמדתו לפיה לא שיקר, וכי גם אם ישנם פגמים בהתנהלותו, אזי מדובר בטעויות טכניות שנעשו בשגגה ולא בזדון.

"נעשה לו עוול גדול"

על רקע ההחלטה, ביקש גלנט לבטל את אירוע התמיכה בו, שתוכנן להיערך הערב בקיבוץ שפיים על ידי חבריו מימי שייטת 13."יואב רוצה לשמור על שקט יחסי ולפעול בדרכו שלו, כך שאנו יכולים רק לכבד בקשתו", אומר שוקי עובדיה, אחד מחבריו של גלנט מימיו בקומנדו הימי וממארגני האירוע. "באופן אישי אנחנו נעלבים ומתביישים מכל מה שקורה סביב יואב. הוא איש ראוי, ערכי ואנו מכירים את היושרה ואת טוהר המידות שלו. מבלי למתוח ביקורת על איש אנחנו פשוט לא מצליחים להבין את מה שקורה".

מקורבים אחרים לגלנט ממשיכים גם הבוקר להביע תרעומת על "העוול הגדול שנעשה לו". "כל העניין יצא מפרופורציה", הם שבים ואומרים, "מדובר בסכסוך שכנים שיצא משליטה. אסור שבגלל דבר כזה קצין כל כך מוערך ואדם ערכי כמו יואב לא יתמנה לרמטכ"ל. יואב יצא ממשברים גרועים הרבה יותר, ועמד מול סכנות הרבה יותר חמורות ואין לנו ספק שהוא יצליח לצאת גם מזה".

הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, קיבל את ההודעה על תשובת היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ בעת שהיה בתרגיל בבסיס ההדרכה של חיל השיריון בערבה. מדובר בתרגיל הסק"ם המסורתית (סדרת קרב משולבת) המתקיימת בבסיס שיזפון. האלוף גלנט עצמו לא נכח באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully