וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש החליט: "לא אגן על מינוי גלנט בבג"ץ"

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

1.2.2011 / 11:02

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע כי החליט לא להגן בבג"ץ על מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. המשמעות: נתניהו יכריע האם להחזיר את המינוי לוועדת טירקל

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי להודיע היום (שלישי) כי לא יוכל להגן על מינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, זאת לאחר שאמר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא מזהה קשיים משפטיים להגן על מינויו בבג"ץ. משמעות הדבר היא שההחלטה לגבי המינוי עוברת לנתניהו, שכעת יצטרך להכריע האם להחזיר את המינוי לוועדת טירקל למינוי בכירים, לפעול למציאת מחליף לגלנט, או למנות עורך דין פרטי שיגן על המינוי בבג"ץ. בשעות הקרובות תמסר תשובת המדינה הרשמית לבג"ץ בנוגע למינוי.


עד לפני שלושה שבועות, היה נדמה שמינויו של גלנט יצלח את כל המכשולים. אולם, התמונה השתנתה לאחר שהשופטים שדנים בעתירה שהגישה התנועה הירוקה נגד המינוי בעקבות החשיפה על כך שגלנט השתלט לכאורה על קרקעות במושב עמיקם בו הוא מתגורר, ביקשו הבהרות מהיועץ לגבי תשובות סותרות שנתנה המדינה בפרשה. לפני כשבועיים, ביקש וינשטיין לדחות את מתן תשובתו בעקבות חומרים חדשים שקיבל ממבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס.

בשבוע שעבר מסר המבקר לוינשטיין את הדו"ח שחיבר על הפרשה, ממנו עולה כי גלנט פלש לשטח ציבורי, וחמור מכך, ניתן להבין מהדו"ח כי הרמטכ"ל המיועד הגיש תצהיר שקרי לבית המשפט. שלשום, נפגש גלנט עם היועץ, והציג את גרסתו, לפיה אם אכן היו טעויות, הן בוצעו בתום לב. ביומיים האחרונים קיים וינשטיין פגישות עם בכירי הפרקליטות כדי לקבל החלטה האם קיימת מניעה משפטית לבצע את המינוי. במשרד המשפטים הבהירו כי לא דנו בסוגיית מינוי הרמטכ"ל כשלעצמה.

"מסר חד וברור למשרתי ציבור"

השר מיכאל איתן שליווה את הפרשה מתחילתה התייחס להחלטת היועץ ואמר כי "המסר שמשדרים היום מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה לאזרחי ישראל ולעובדי הציבור במדינת ישראל הוא חד וברור: מי שמנצל את מעמדו ותפקידו על מנת לזכות שלא כדין בטובות הנאה על חשבון הציבור, המדינה לא תגן עליו והוא אינו ראוי למשרה ציבורית".

אתן הוסיף כי "המסר מכוון גם לעובדי הציבור אשר חייבים לשנן את הלקח מפרשה זו, ולמנוע הענקת הטבות ויחס לפנים משורת הדין לאלופים, לשרים ולבעלי הון ולשמור על שיוויון הכל בפני החוק.

"בפעם הבאה שיתבקש עובד ציבור לעשות פרוטקציה, הוא יוכל לטעון בפה מלא כי לטובת בעל השררה עדיף שלא יפעיל לחצים ויפעל בדרכים המקובלות אחרת. בסופו של עניין ישלם על כך מבקש הפרוטקציה את המחיר שמשלם היום האלוף גלנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully