וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: יוסר החיסיון מעל מסמכי מינוי אקדמי באופן חלקי

עידן חדש באקדמיה הישראלית: אוניברסיטאות יחויבו לחשוף פרוטוקולים של ועדות מינויים אקדמיים. מעתה, יוכלו מועמדים שלא התקבלו לבחון את הסיבות לכך

הרכב של שלושה שופטי בג"ץ בראשות הנשיאה, דורית ביניש, פסק אמש (שני) פה אחד כי על מוסדות אקדמיים חלה חובת גילוי מסמכי קידום אקדמי במהלך הליך שיפוטי. על פי הפסיקה, מועמדים לקידום אקדמי מעל לתואר שני אשר מועמדותם נדחתה, יזכו לקבל, באישור בית משפט, פרטים אודות שיקולי הוועדה שדחתה את מועמדותם. הפסיקה המהווה אשרור לפסק דינו של בית הדין לעבודה שעוררה התנגדות קשה בקרב הנהלות האוניברסיטאות.

פסק הדין קובע גם, כי על האוניברסיטאות לחשוף בפני המועמדים את המסמכים עוד בטרם יפנו להליך משפטי נגד החלטת האוניברסיטה. בנוסף, נקבע גם כי לאדם שמועמדותו סורבה יימסר סיכום הדיון בעניינו, מהות החומר שהוצג בפני הוועדה, שמות חבריה, השיקולים לקבלתו של המועמד וציונו הסופי ועוד. מדובר בפסק דין תקדימי, אשר הסיר את עננת החיסיון ששררה מעל דיוני הוועדות למינויים וקידומים במוסדות האקדמיים בארץ.

את התביעה המקורית הגישו ד"ר חיים שטרן וד"ר צמח קיסר, אשר הועסקו שנים ארוכות באוניברסיטת בר-אילן כמרצים ללשון והבעה עברית, עד שפוטרו. שני המרצים עבדו במשך למעלה מעשור באוניברסיטה, עד שהגיעו לדרגות בכירות ביותר בסולם הסגל הזוטר, ובהמשך הגישו בקשה להימנות עם חברי הסגל האקדמי הבכיר של בר-אילן. מועמדותם של השניים נדחתה על הסף, מבלי שזכו לראות את השיקולים לדחייה. כפועל יוצא מכך הסתיימה העסקתם באוניברסיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully