וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות גראד נפלו בנתיבות ואופקים

רמי שני ויהושע בריינר

1.2.2011 / 0:01

רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה, התפוצצה בעיר נתיבות. לא היו נפגעים בנפש, אך מספר בני אדם לקו בחרדה. לאחר זמן קצר התפוצצה רקטת גראד באופקים. לא היו נפגעים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

שני טילי גראד שנורו מרצועת עזה נפלו אמש (שני) בזה אחר זה במערב הנגב. בשני המקרים לא דווח על נפגעים בנפש. סמוך לשעה 21:45 נשמע פיצוץ עז באזור נתיבות. כתוצאה מנפילת הטיל לקו שלושה בני אדם בחרדה. כמו כן דווח על כלי רכב שניזוקו כתוצאה מנפילת הטיל. בנוסף, נפלה רקטה נוספת במועצה אזורית אשכול מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

באזור העיר נתיבות לא נשמעה התרעת "צבע אדום", וכוחות ביטחון רבים הגיעו לעיר כדי לאתר את מקום נפילת הטיל. זמן קצר לאחר מכן התפוצצה רקטת גראד נוספת בעיר אופקים, וגם שם לא נשמעה התרעת "צבע אדום". פיקוד העורף פתח בחקירת התקלה שגרמה לכך שההתרעה לא נשמעה בשתי הערים. כאמור, באירוע באופקים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הרקטה בנתיבות התפוצצה סמוך למתחם דת מרכזי בעיר, ולא הרחק מאולם אירועים בו התקיימה באותה שעה חתונה. רק בנס הרקטה לא פגעה בחוגגים במקום. אחד החוגגים שהיו באותה שעה במקום הוא חנניה ליינר, חובש "איחוד הצלה", שהגיע ראשון לזירה. לדבריו, "הגענו לסרוק את השטח, לוודא שלא היו נפגעים. במרחק של 30 מטרים, הייתה חתונה של אדם שהחזיר לחיקו את גרושתו. אם זה היה פוגע באולם, זה היה גורם לנפגעים רבים".

החבלנים חפרו את הרקטה מהכביש

תושבי נתיבות נבהלו מהרעש הפתאומי שהפר את שלוותם בשעת ערב, לאחר שלא נשמעה אזעקה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי "צריך לתקן את התקלה הזאת במיידי. ייתכן שזאת הייתה רקטה בודדת וייתכן שזאת התחלה של תקופת ירי נוספת. לא יכול להיות מצב שבו אין התרעה בעיר".

חבלנים של המשטרה שהגיעו למקום ההתפוצצות בנתיבות נאלצו לחפור את הרקטה מתוך הכביש, בשל הבור העמוק שהיא יצרה. מכונית שעמדה במרחק לא רב ממקום ההתפוצצות נפגעה קלות וצופרי אזעקות של כלי רכב החלו לפעול. "זה היה מפחיד" סיפר תושב העיר, המתגורר סמוך למקום. "הבום הזה הרעיד ממש את הבית". למקום הוזעקו כוחות גדולים של משטרה ואנשי חבלה כדי לבדוק אם נותרו שרידים מסוכנים.

רקטות גראד התפוצצו בעבר בסמיכות לנתיבות ובאזורים אחרים במערב הנגב. לפני מספר שבועות התפוצצה רקטת גראד במושב ליד אופקים. רקטות אחרות התפוצצו באזור שמצפון לרצועת עזה, כולל בשטחים סמוכים למקומות יישוב.

עדכון ראשון: 21:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully