וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: לבדוק האם שונה הסכם השלום עם מצרים

31.1.2011 / 20:39

לאחר שבכיר ישראלי אמר שמצרים קיבלה היתר להכניס כוחות לסיני, מבקש יו"ר הכנסת לבדוק אם מדובר בשינוי הסכם השלום עם מצרים. "לא מן הנמנע שההיתר יחייב את אישור הכנסת"

בעקבות הפרסומים על כך שישראל הסכימה להכניס כוחות צבא מצריים לסיני, פנה הערב (שני) יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין (ליכוד), ליועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, וביקש ממנו לבחון באופן מיידי האם הדבר מהווה שינוי בהסכם השלום עם מצרים. במידה שהפרסומים נכונים, ואכן מדובר בשינוי ההסכם, הוא יחייב את אישור הכנסת.

ריבלין אמר הערב כי "לא מן הנמנע, כי ההיתר שניתן לראשונה להכנסת כוחות מצריים לסיני, שטח שנקבע כמפורז בהסכם השלום, יחייב את אישור הכנסת". הוא הוסיף והזכיר כי היו לכך תקדימים בעבר: "סוגיית העברת השליטה בציר פילדלפי לידי מצרים הובאה בשעתה לאישור הכנסת, כאשר הנימוק, היה שינויו של הנספח הצבאי להסכם. יש בהחלט מקום לבחון האם נימוק זה תקף גם לגבי ההיתר שנתנה הממשלה כעת. אם יתברר כי אכן נדרש אישור הכנסת, יתקיים דיון בנושא באופן מיידי".

מוקדם יותר אישר בכיר ישראלי לסוכנות הידיעות AP כי ישראל התירה אמש לצבא מצרים להכניס שני גדודים (כ-800 חיילים) לתוך חצי האי, כחריגה מהסכם השלום בין המדינות אשר נחתם ב-1979. הגורם הישראלי אישר שהכוחות כבר נכנסו לאזור שארם א-שייח', בחופה הדרומי של סיני.

במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל ביקורה בארץ של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, סירב ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייחס ישירות לסוגיה, ואמר כי "במשך 30 שנה מצרים לא הפרה את הסכם השלום, והיא גם לא הפרה אותו בימים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully