וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במצרים: לאן נעלם גמאל מובארק?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.1.2011 / 14:09

מאז יום שלישי שעבר, עת פרצו ההפגנות במצרים, לא נראה בנו המיועד לנשיאות של חוסני מובארק, גמאל. למרות דיווחים כי נמלט עם משפחתו ללונדון, צלמי העיתונות לא הצליחו לאתרו שם

רשת אל-ג'זירה הפיצה לפני מספר ימים דיווחים לפיהם גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים ומי שהיה מיועד לרשת אותו בתפקיד, נמלט ביחד עם רעייתו ובתו ללונדון. צוותי תקשורת מכל רחבי העולם הגיעו בסמוך לביתו בלונדון, שם התגורר שנים ארוכות במהלך לימודיו בעיר, המתינו לו ימים ארוכים ולא הצליחו לאתרו.

שכניו של ג'מאל בשכונת "ווילטון פלייס" בעיר אישרו שבנו של נשיא מצרים אכן נהג לגור בבית המדובר, אך ציינו כי "לא ראו אותו מזה זמן רב". שגרירות מצרים בלונדון הכחישה את הדיווחים לפיהם גמאל נמצא בבירה האנגלית, אך סירבה לאשר שהוא נמצא עדיין במצרים.

לא נראה במצרים ולא במדינה אחרת

מאז תחילת הפגנות המחאה במצרים לפני כשבוע, לא נשמע קולו של גמאל מובארק, ואין שום עדות על כך שהוא נראה במצרים או במדינה אחרת. שלשום אף דיווחה רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כי גמאל התפטר מתפקידו כיושב ראש הלשכה המדינית של מפלגת השלטון, דבר שחיזק את השמועות על כך שנמלט ממצרים על רקע ההפגנות.

השמועות הרבות, שנפוצות מכלי התקשורת, בד בבד עם היעלמותו המוחלטת, מעלות שאלות רבות: האם גמאל נמצא במצרים? האם הוא מתחבא בלונדון? האם הוא בכלל נמצא במדינה אחרת? האם אכן התפטר מתפקידו הבכיר במפלגת השלטון? ומדוע הוא אינו בוחר להזים את כל השמועות הללו באמצעות הופעה באמצעי התקשורת ומתן הצהרה קצרה?

התשובה לתעלומה אינה מעניינת את הצעירים המצרים המתגוררים בלונדון וממשיכים להפגין מול ביתו של גמאל. "בין אם הוא כאן ובין אם לא, איננו רוצים לא אותו ולא את אבא שלו", אמרו לכלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully