וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מרגיעים: אין סכנה בהגדלות חזה

אריאל נוי

31.1.2011 / 13:49

עקב האזהרה שפורסמה ע"י ה-FDA, לפיה שתלי סיליקון מגבירים את הסיכוי לחלות בסרטן הלימפומה, האיגוד לכירורגיה פלסטית מרגיע: "אין כל המלצה להוציא את השתלים"

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית פרסם היום (שני) הבהרה הנוגעת לאזהרה קודמת שפרסם מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, בדבר קשר אפשרי בין שתלי סיליקון לבין סרטן לימפומה מסוג ALCL. על אף שמדובר בגידול נדיר ביותר, ה- FDA מאמין שלנשים עם שתלים יש סיכוי, אמנם זעיר, אך גבוה יותר מנשים ללא שתלים, לפתח את הגידול בתוך הקפסולה הסמוכה לשתל.

"על פי נתוני האיגוד, גידול זה התגלה באחת לחצי מיליון נשים בארה"ב בשנה", מסביר פרופסור אולמן, יושב ראש האיגוד. "בעולם, גידול זה אף נדיר יותר ושכיחותו מוערכת ב-3 ל-100 מיליון נשים לשנה. ברחבי העולם ישנן רק 34 נשים עם שתלים אצלן נמצא הגידול".

"הגידול נמצא תמיד בקפסולה שליד השתל, ולא בשד עצמו", הבהיר אולמן. ההנחיות המומלצות לנשים שעברו ניתוח להגדלת חזה הן שמירה על עירנות וביצוע בדיקות שגרתיות, "יש לשים לב לכל שינוי בסמיכות לשתל", לדברי אולמן.

"בשלב זה, אין כל המלצה להוציא באופן מניעתי שתלים, ואין כל מניעה להמשיך לבצע הגדלות חזה באמצעות השתלים שיש להם אישור מטעם ה- FDA אמריקאי", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully