וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: המהומות במצרים וטוניסיה - התרעה לישראל

31.1.2011 / 13:04

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הזהיר כי המהומות במזרח התיכון מהוות התרעה אסטרטגית לישראל, שהשנה הקרובה עתידה להיות נקודת מפנה, וכי מקרים דומים עשויים להתרחש במדינות נוספות

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ שאול מופז (קדימה) התייחס בצהריים (שני) להפגנות האזרחים נגד השלטון במצרים. בתדרוך לעיתונאים אמר מופז, כי הדבר המשמעותי ביותר מבחינה אזורית, הוא "שהאירועים בטוניסיה ובמצרים הם התרעה אסטרטגית לישראל ששנת 2011 הולכת להיות שנת מפנה וייתכן שהם יוסיפו להיות במקומות נוספים".

מופז הוסיף, כי "הסוגיה של המתרחש במצרים זה לא עוד אירוע. ב-30 השנים האחרונות היה שלטון יציב במצרים שעל אף התמורות הפוליטיות באזור, היציבות נשמרה והאינטרס של ישראל זה לשמור על השלום עם מצרים. זה יעד עליון, וימשיך להיות היעד מספר אחת".

מופז התייחס גם להפלתה של ממשלת סעד חרירי בלבנון. לדבריו, "האירועים בלבנון הם צעד מאוד משמעותי לגבי עתידה של לבנון וההתייחסות של ישראל ומדינות האזור. זו מדינה של החיזבאללה. היום גם היכולת הפוליטית מצויה בידיה, ומשעה שיש ראש ממשלה שהגיע לתפקיד הזה בעידוד ובתמיכה של חיזבאללה אני מניח שיהיה שיתוף פעולה משמעותי".

בנושא מעורבותה לכאורה של אירן בנעשה במצרים, אמר מופז, כי "אירן מחככת ידיה בהנאה לאור העובדה שהמשטר המתון של מובארק בסכנה. אירן מחככת ידיה בהנאה כשכוחות קיצונים מאיימים להשתלט על הנעשה במדינה המשמעותית ביותר במזרח התיכון, שלמערכות היחסים של ישראל איתה יש משמעויות אסטרטגיות, והיא תעשה מאמץ עליון לחזק את האחים המוסלמים".

על הפן הישראלי אמר מופז, כי "ישראל צריכה לנקוט בכלל שהיא לא מתערבת בנעשה במצרים. מדברים על אפשרויות, אך אסור לנו להתבטא בדרך שתוכל להשפיע ולא להעדיף מנהיג כזה או אחר. עם זאת, חייבים להדגיש שישראל רוצה שמור מכל משמר על הסכם השלום והיא חפצה ביציבות שלטונית במצרים. זה מחייב הערכה אסטרטגית מחודשת של ישראל יחד עם מעקב משמעותי על הנעשה במצרים ובמקומות אחרים באזור שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully