וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בלחם ובמוצרי יסוד במצרים: "הכל אוזל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.1.2011 / 10:57

האנרכיה מתבטאת במחסור גובר, ותורים משתרכים מחוץ למעט המאפיות שפתוחות. "יש לי אוכל לילדים לעוד יומיים", סיפרה תושבת קהיר. אבל מה שמדאיג באמת את המצרים זה התייקרות הסיגריות

מלבד מעשי הביזה והבריחות ההמוניות מבתי הכלא, סממן נוסף של האנרכיה השוררת ברחובות ערי מצרים בימים האחרונים הוא מחסור במוצרי יסוד - ובראשם לחם, אורז ושעועית. במאפיות הבודדות בהן נשאר קמח, נוצרו ביומיים האחרונים תורי ענק של אזרחים הממתינים שעות ארוכות לקנות לחם. לנוכח המחסור, חלה גם עלייה חדה במחירי הלחם, ואזרחים רבים נאלצים להסתפק באורז ובאטריות.

תור למאפייה בקהיר. Lefteris Pitarakis, AP
תורי ענק משתרכים מחוץ למאפיות/AP, Lefteris Pitarakis

לא רק מחירי הלחם עלו. במצרים מדווחים גם על עלייה של 35% במחירי הפירות והירקות, למרות שאין מחסור בהם בשווקים. "השוק השחור פורח בימים האלה", הסביר עיתונאי מצרי לרשת "אל-ערביה", והזהיר מפני הידרדרות, שתוביל לטענתו "לסגירת כל החנויות ובתי המרקחת מחשש שאזרחים ישדדו אותן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"אוגרים מוצרי יסוד"

אך נדמה שמבחינת המצרים, החדשות הרעות ביותר בימים אלו הן העלייה במחירי הסיגריות. אזרחי מצרים, הידועים בחיבתם לניקוטין, נאלצים כעת לשלם 20% יותר על כל חפיסה.

"בשל העוצר משעה 15:00 בצהריים ועד 8:00 בבוקר, אוגרים בימים האחרונים אזרחי מצרים מוצרי יסוד בבתיהם", הסביר העיתונאי. אחד הבלוגרים המצרים המקפידים לעדכן על ההתפתחויות במדינה כתב הלילה בטוויטר: "בגלל העוצר, אין מסעדות, אין אוכל ואין דלק".

"הכל אוזל", אמרה אתמול ל-CNN גמלאט גדאללה, מנהלת בית ספר. "יש לי שלושה ילדים, ויש לי מזון להאכיל אותם אולי לעוד יומיים. אחר כך, אני לא יודעת מה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully