וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: ישראל דירבנה הפלגנות בעולם הערבי

פנחס וולף

30.1.2011 / 21:33

"עמים ששתקו במשך שנים, אינם מוכנים לשתוק יותר וזה לא יסתיים רק במצרים", כך העריך חבר הכנסת טאלב א-סנע, שהגדיר את מה שקורה במצרים כ"צונאמי שפוקד את העולם הערבי"

"בשנת 2011 נהיה עדים לשינויים בכל העולם הערבי" – כך העריך ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) בעקבות המהומות שפרצו במצרים. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הערב (ראשון) א-סנע כי, "שנת 2011 עומדת בסימן של צונאמי שפוקד את העולם הערבי. העמים ששתקו במשך שנים, אינם מוכנים לשתוק יותר ומי שהדליק את התבערה זה מוחמד באזיזי, הצעיר הטוניסאי שהבעיר את עצמו והבהיר שמוות עדיף לפעמים על חיים בהשפלה. הוא היה הגפרור שהצית את התבערה וזה לא יסתיים רק במצרים".

א-סנע תקף גורמים ישראלים שיצאו נגד ההפגנות והעלו חשש מפני התגברות האיסלאמיזציה בעולם הערבי, עולם שנלחם במנהיגיו החילוניים. "הצביעות של ישראל מרקיעה שחקים", הוא קובע, "היא מדברת על דמוקרטיה, וכשהעם יוצא לבטא את עצמו, היא נגד זה. צריך לכבד את העמים ואת שאיפותיהם ולקוות שהדבר לא יגלוש לאלימות. ישראל צריכה לפתור את הבעיות שהיא יוצרת – עניין הכיבוש. ישראל שיחקה על העניינים העדינים של הפרד ומשול ודירבנה את הפלגנות בעולם הערבי. בסוף, הפתרון של ישראל זה להשתלב ולהפסיק את הכיבוש".

הוא המשיך והתייחס לקפאון השלטוני בעולם הערבי ואמר כי יש צורך בשינוי עמוק, שיכלול מתן ביטוי עמוק למאווייו של העם. "מזה שנים שאין דעת קהל במדינות ערב, יש מנהיג ואין את העם. היום התחיל שינוי בתפיסה. עמים, שנתנו תחושה שהם לא אחראים על גורלם, יצאו היום לקבוע את גורלם. מה שמאפיין את המפגינים זה דור צעיר, שלא שייך לשום מפלגה. זו תגובה ספונטנית של הרחוב, שתובע להיות שותף לקבלת ההחלטות ולא להיות בשוליים. המנהיגים באו לשרת את העם ולא העם את מנהיגיו".

במענה לשאלה האם הוא מברך על ההפגנות במצרים, אמר א-סנע כי, "כל מתן ביטוי לעמים זה דבר מבורך, כל דיכוי לרצונו של העם זה דיכוי ליכולתו של העם להתפתח ולמיצוי יכולותיו. בעולם הערבי יש פוטנציאל אדיר שעד היום לא מצא ביטויו, כי המשטרים לא אפשרו זאת. מצרים היא מדינה חשובה מאוד ויקרה לכולנו, ואני מצטער שהיא הגיעה לכך. היה מקום למנוע את המצב הקשה הזה שבניינים נשרפים והכלכלה משותקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully