וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הסכסוך איננו הדבר המרכזי במזה"ת"

מוטי לוי

31.1.2011 / 0:01

בכנס של העיתון החרדי "המבשר" נשא שר החוץ אביגדור ליברמן דברים ואמר כי התהליך העובר על העולם הערבי מוכיח כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו הסוגייה העיקרית באזור

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: דורון שטיין)

שר החוץ אביגדור ליברמן נאם אמש (ראשון) בכנס "מובילים" של העיתון החרדי "המבשר". בנאומו, התייחס ליברמן למהומות שפקדו בשבועות האחרונים מספר מדינות במזרח התיכון ובראשן מצרים ואמר כי "כל בן אדם סביר מבין שהתהליך שכרגע עובר על העולם הערבי בכלל לא קשור לסוגיה הישראלית פלסטינית".

שר החוץ הוסיף כי "דווקא אנחנו, עם כל הוויכוחים שלנו עם הפלסטינים, מצליחים להחזיק את המצב תחת שליטה. כל האמירה הזאת שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הבעיה במזרח התיכון היא אבסורדית והיום רואים עד כמה. יש המון אירועים שקורים בעולם. גם אם לוקחים רק סטטיסטיקות ברור שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא אפילו לא 2% מכל מה שקורה באזור".

ליברמן שב ואמר כי אירן היא האיום המרכזי כיום וכי "היא יכולה להתקיים בלי חיזבאללה וחמאס, אך חיזבאללה וחמאס לא יכולים להתקיים ללא אירן". בעניין המשא ומתן עם הפלסטינים, אמר ליברמן כי "הפתרון היחידי הוא להגיע להסדר ביניים ארוך טווח. יחד עם זאת בכל מה שקשור לביטחון וכלכלה יש בינינו כבר שיתוף פעולה הדוק. הרשות הפלסטינית סיימה את השנה עם צמיחה כלכלית של יותר מ-8%. מהיום הראשון אמרנו שאנחנו מוכנים לדיאלוג ולשיתוף פעולה אבל זה חייב להיות ברור שזה מתבצע בצורה הדדית. עשינו מספיק מחוות על מנת להגיע למו"מ ולדיאלוג כרגע הכדור נמצא בצד השני".

"שינוי שיטת הממשל - חשוב כמו האתגרים הביטחוניים"

ליברמן הקדיש את החלק האחרון של דבריו לנושא שינוי שיטת הממשל ולהשלכות של פיצול מפלגת העבודה. "אני אומר זאת כיריב פוליטי: מפלגת העבודה זו מפלגה חשובה, ממייסדות מדינת ישראל. מה שקרה במפלגת העבודה זה סימן למשבר עמוק של המערכת הפוליטית כולה גם במאקרו וגם במיקרו בתוך המפלגות. אנחנו לא יכולים להגיע למצב שכל ממשלה חיה פחות או יותר שנתיים וארבעה חודשים.

לדבריו, "ברור שקשה לנהל מדינה עם אתגרים כל כך גדולים כשהקואליציה כל כך מורכבת, לכן שינוי שיטת הממשל הוא נחוץ. חייבים ממשל יעיל שיכול להתמודד עם הבעיות יום יום ולא לחשוב על הישרדות פוליטית. הגענו למצב אבסורדי שכל שבוע מתמודדים עם הצעת אי אמון. צריך להעלות את אחוז החסימה, חייבים להגיע לבחירה ישירה. חייבים להגיע להפרדה בין חברי כנסת לבין השרים בממשלה. זה דבר שהוא לא פחות חיוני מכל האתגרים הביטחוניים העומדים בפנינו".

(עדכון ראשון: 20:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully