וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר פלסטיני שנמלט ממצרים: "עברתי עינויים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 18:12

בעוד השומרים היו שקועים בשידורי המהומות בטלוויזיה המצרית, ניצלו חוסאן ווישאח וחבריו את ההזדמנות לברוח מבית הכלא בקהיר. על ווישאח נגזרו 10 שנות מאסר על תכנון פיגוע בישראל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

עדיין לא ברור אם העם המצרי ישיג את החירות לה הוא מייחל, אבל כמה עשרות האסירים שניצלו את האנדרלמוסיה הכלכלית במצרים כדי להימלט מהכלא בקהיר בהחלט הרוויחו את חירותם בזכות המהומות. אחד מהם הוא הפלסטיני חוסאן יוסוף ווישאח, שריצה עונש מאסר של עשר שנים לאחר שהורשע בתכנון פיגוע בישראל.

מפגינים וכוחות צבא בכיכר תחריר במרכז קהיר. רויטרס
"התפללנו שהמפגינים יתקפו את בית הכלא"/רויטרס

היום (ראשון) דיווחו כלי תקשורת של חמאס כי ווישאח הגיע לביתו במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה, לאחר ששהה כשלוש שנים במאסר במצרים. באתר של חמאס אף הוצגה תמונה שלו מתחבק עם בני משפחתו עם שובו. ווישאח עדכן כי "כל האסירים הפלסטינים מבית הכלא אבו זעבל יצאו ממנו. אסירים פוליטיים רבים נהרגו בתוך הכלא במהלך עימותים עם כוחות הביטחון המצרי".

לדבריו, השהות בכלא הייתה קשה מאוד. "עברתי עינויים וסבל קשים". ווישאח סיפר כיצד התאפשרה הבריחה הגדולה מהכלא: "הסוהרים עקבו אחרי האירועים בטלוויזיה וברדיו, ואנחנו שברנו את הדלתות ויצאנו. ירו עלינו, חלק נפצעו".

ווישאח סיפר כי "נעצרתי במצרים ב-2007 כשיצאתי לבצע פעולת ג'יהאד בישות הציונית, אבל לא הצלחתי". אמו של ווישאח סיפרה בהתרגשות על הציפייה שהאירועים במצרים ישיבו לה את בנה. לדבריה, "התפללתי שהאנשים יתקפו את הכלא וישחררו את האסירים. התפללתי לשחרור כל האסירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully