וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת האשפוז נמשכת: "חולים משלמים בחייהם"

אריאל נוי

30.1.2011 / 17:30

החורף שחזר הגביר את מצוקת האשפוז בבתי החולים שעלתה לשיאים חדשים: במחלקות הפנימיות יש תפוסה של 150%-200%. יו"ר ההסתדרות הרפואית: " החולים לא מקבלים טיפול מתאים והתנאים מחפירי

החורף ששב השבוע לאזורנו הגביר את מצוקת האשפוז לשיאים חדשים: התפוסה במחלקות הפנימיות הגיעה היום (ראשון) בחלק מבתי החולים בארץ לכפולה מהרגיל. בבית החולים איכילוב בתל אביב, לדוגמא, נרשמה תפוסה של 150%.

בבתי החולים לניאדו בנתניה והלל יפה בחדרה האחוזים דומים. אחות בבית החולים לניאדו סיפרה לוואלה! חדשות כי "משמעות האחוזים היא שעל תקן של 38 מיטות יש לנו 60 חולים ואנחנו נופלות מהרגליים. אנחנו לא מספיקות לטפל בחולים, ויודעות שאם הם לא יקבלו את הטיפול הראוי, החולים גם יקרסו".

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן אומר כי "המצב הוא בלתי נסבל, החולים לא מקבלים טיפול מתאים והתנאים מחפירים". לדברי אידלמן, הפתרון שהוצע למצב "מגוחך", ולכן הוא עתר לבג"ץ נגד חוסר התקצוב. "החולים נמצאים היום במצב שהצוות לא מסוגל לתת להם מענה והם משלמים בחייהם. אנחנו מבקשים שינוי מהותי בבתי החולים, ומקווים שבג"ץ ייתן הוראה לפעול תוך שנה, ולא תוך חמש שנים, כדי שהביזיון הזה לא יימשך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully