וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מתקרב: קפריסין הכירה בעצמאות פלסטינית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 15:44

המדינה העשירית להכיר בעצמאות פלסטינית היא שכנתנו ממערב - קפריסין. הנשיא הקפריסאי שיגר ליו"ר הרשות אבו מאזן מכתב בו נאמר שארצו מכירה במדינה פלסטינית בגבולות 67'

הסחף המדיני נמשך: קפריסין הודיעה היום (ראשון) כי היא מכירה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית 'וופא'. מדובר במדינה העשירית שמכירה בעצמאות פלסטינית לאחר שתשע מדינות דרום-אמריקאיות נקטו במהלך בשבועות האחרונים.

במכתב ששיגר נשיא קפריסין דמיטריס כריטופיאס אל יו"ר הרשות אבו מאזן, ציין נשיא קפריסין כי ארצו "מכירה במדינה פלסטינית בגבולות 67'", שיבח את היחסים בין שני העמים והביע תקווה כי יושג הסדר שלום במזרח התיכון במהרה, "שיכלול את הקמתה של מדינה פלסטינית ריבונית, דמוקרטית ומשגשגת, שבירתה מזרח ירושלים".

בירושלים אמרו כי לא ידוע על שינוי בעמדת קפריסין בעניין הפלסטיני. בהודעה שנמסרה ממשדר החוץ נכתב כי "לא ידוע למשרד החוץ על עמדה קפריסאית שחורגת ושוברת את עמדתו המוצהרת של האיחוד האירופי, ששוללת הצהרות או צעדים חד צדדיים, תוך עקיפת ההידברות הישירה בין ישראל לפלסטיניים כאמצעי היחיד לפתרון הסכסוך". גורמים מדיניים מסרו לוואלה! חדשות כי שגרירות ישראל בניקוסיה נמצאת בשעות האחרונות במגעים עם משרד החוץ הקפריסאי כדי לשמוע הבהרות לגבי הפרסומים.

ביום שישי האחרון הפכה פרגוואי למדינה התשיעית בדרום אמריקה לבדה המכירה במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות ה-4 ביוני 1967, שר החוץ של פרגוואי, הקטור לקוגנטה, הודיע כי מדינתו "מכירה במדינת פלסטין החופשיה והעצמאית".

לפני כחודש ביקר אבו מאזן בדרום אמריקה ואף הניח את אבן הפינה בשגרירות פלסטין בברזיל, שהייתה הראשונה מבין מדינות דרום אמריקה להכיר במדינה פלסטינית. עד עתה הכירו במדינת פלסטין גם ארגנטינה, אקוודור, בוליביה, צ'ילה, אורוגוואי, גויאנה, ופרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully