וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בדרום: גל של מסתננים בגלל המהומות במצרים

30.1.2011 / 14:19

ראשי הרשויות בדרום הקימו פורום הערכת מצב בעקבות המהומות במצרים ומביעים חשש שהמשבר במדינה יביא לזרימה של מסתננים. "אנו חוששים מאיבוד שליטה של הצבא המצרי בגבול"

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, התייחס היום (ראשון) לאירועים במצרים והכריז על הקמת פורום הערכת מצב בעיר של הנהלת העירייה וגורמים בטחוניים. "אנחנו מודאגים, דרוכים וקשובים להתפתחויות במצרים. אנחנו חוששים מאיבוד שליטה של הצבא המצרי על הגבול שלנו עם מצרים, ועוד יותר מאופציות ההשתלטות של הבדואים על הגבול, בעיקר מאחר שהם הגורמים המניעים את נושא המסתננים לישראל".

יצחק הלוי הוסיף כי "מבחינה תיירותית אין שום שינוי והעירייה ממשיכה לקלוט עשרות אלפי תיירים כרגיל. לאורך השנים, לא מתקיים קשר תיירותי עם מצרים - בניגוד לממשקים עם עכבה הירדנית. הקשר התיירותי היחיד הוא עם תיירים שמגיעים מסיני לשהות של מספר ימים באילת".

חשש מאירועים בירדן

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, עזרא רבין, נוקט בגישה אופטימית, וסבור כי ההתפתחויות במצרים עשויים להוביל לזירוז הקמתו של פרויקט גדר הביטחון המתוכנן בגבול המצרי. רבין העריך כי "ברגע שתוקם גדר ביטחון שתחסום את תנועת המבריחים, כל כובד ההברחות של הסמים והמסתננים יעבור לגבול עם ירדן, שנכון לעכשיו פרוץ לחלוטין". רבין גם הביע את דאגתו בעקבות סימנים של הפגנות נגד המשטר שנראים גם בירדן.

מוקדם יותר הודיעה ממשלת מצרים על סגירת בתי הקזינו בטאבה, וביקשה מאזרחים ישראלים לעזוב את האיזור. מהמשטרה נמסר כי חזרתם של הישראלים לעבר אילת החלה, וניכר כי לא הייתה בהלה והחזרה נעשית בצורה מסודרת. מהמשטרה נמסר עוד כי ישנה היערכות לאפשרות של הפגנות תמיכה בכל רחבי הארץ כולל ביישובי המגזר הבדואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully