וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים זועמים על סעיף הרצח: "ציפו ללינץ'?"

30.1.2011 / 12:48

המתנחלים זועמים על ייחוס עבירת רצח לשני המטיילים, החשודים כי ירו בנער פלסטיני ליד הכפר בית אומר. "הותקפנו באבנים ושמענו יריות, הם פעלו מתוך הגנה עצמית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

מספר מתנחלים הביעו הבוקר (ראשון) זעם רב, בעקבות העובדה לפיה המשטרה מייחסת עבירת רצח לשני המטיילים, מזור לבנוני מאלון מורה ודוד סעייד מעתניאל, שהיו מעורבים ביום שישי האחרון בתקרית הירי ליד הכפר בית אומר, צפונית לחברון. בתקרית נהרג נער בן 17 תושב הכפר. אמש הוארך מעצרם של שני החשודים המרכזיים בארבעה ימים, והבוקר נעצרו לחקירה עוד שני חשודים, בן 37 מעתניאל וחייל בן 22 מאשקלון, בחשד למעורבות באירוע.

החשד כי המטיילים יצאו לטיול במטרה לרצוח פלסטיני מקוממת את המטיילים האחרים בטיול בו השתתפו לבנוני וסעייד. המטיילים הישראלים טענו בתוקף כי במהלך הטיול מצפון לחברון הפלסטינים יידו לעברם אבנים, וחלקם טענו כי שמעו ירי לכיוונם. לדבריהם, חברי הקבוצה השיבו אש מתוך הגנה עצמית.

"היינו כ-50 איש, כולל ילדים ואנשים מבוגרים, שיצאנו לטיול, כאשר בשלב מסויים החלו פלסטינים לעלות לכיפה שולטת וליידות לעברנו אבנים", מספר שמי פרזות, שמוסר לראשונה לוואלה! חדשות את גרסת המטיילים לאירוע. "אנשים היו בדיוק בירידה מההר, והחלה פאניקה ומהומה. תוך כדי שאנשים מנסים לברוח מהאבנים ולרדת בירידה תלולה, החלו להישמע יריות ואנשים צעקו 'יורים עלינו'. ניסינו לארגן קו הגנה, שבו כל מי שהיה עם נשק יילך לאחור בכדי להגן על יתר המטיילים שניסו לברוח.

"בשלב מסוים נפל לידי חפץ שהתפוצץ", הוסיף פרזות. "הבנו שאנחנו במטווח, ואנחנו המטרות. שמעתי יריות, אבל לא ידענו מי יורה". לדברי פרזות, המטיילים החלו להימלט מהמקום, עד אשר פגשו במפקד חטיבת עציון, שאמר להם, "טוב שהגענו אליכם בזמן, כי בכפר הסמוך ממתינים לכם פלסטינים חמושים".

"למה המשטרה לא הולכת לשטח ומחפשת את הנשק ממנו ירו עלינו? היכן ההיגיון של המשטרה, הרי הערבים לא באו לזרוק עלינו סוכריות אלא לבצע פיגוע", טען פרזות. מטייל אחר הביע זעם על האשמות המשטרה. "הם נפלו פה על הראש", הוא אומר, "מה ציפו במשטרה, שיעשו בנו לינץ'? אנחנו לא מבינים איך המשטרה מגיעה להאשמה כל כך חמורה, כשאין מחלוקת שהגנו על עצמו".

בינתיים ממשיכה המשטרה לחקור את האירוע, כאשר גם ביישוב עתניאל, שבו מתגוררים שניים מהחשודים, מתקשים להבין את טענות המשטרה. "כל מי שמכיר אותם יודע שהם אנשים נעימי הליכות", אומרים ביישוב, "מקומם מאוד הדימוי האלים שהמשטרה מנסה להדביק לשניהם, דימוי שרחוק ממהם כמרחק מזרח ממערב. אין לנו ספק שהם פעלו ממניעים של הגנה עצמית. אנו קוראים לכוחות הביטחון להשקיע מאמצים בלכידת הערבים שסיכנו את חיי המטיילים, בכדי למנוע הישנות מקרה כזה בעתיד, וזאת במקום להשקיע מאמצי שווא במעצר חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully