וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המהומות במצרים ישפיעו על עסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 9:57

העיתון "אל-חיאת" מדווח כי עקב המהומות בקהיר, משלחת בכירי חמאס דחתה מפגש עם בכירים מצרים, עמם הייתה אמורה לדון בקידום המגעים לעסקת שליט

האם הפגנות המחאה במצרים, הנמשכות כבר חמישה ימים, משפיעות בעקיפין גם על המשא ומתן לגיבוש עסקת גלעד שליט? העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (ראשון) כי משלחת בכירי חמאס, בראשות ד"ר מחמוד א-זהאר, דחתה את נסיעתה הצפויה לדמשק, שם הייתה אמורה לדון עם הנהגת הארגון בהצעתו החדשה של המתווך הגרמני במגעים לגיבוש עסקת שליט. על פי הדיווח מלפני מספר ימים, המתווך הגרמני היה אמור להגיע לעזה לאחר חזרת המשלחת מדמשק כדי לקבל את תשובת חמאס להצעותיו.

המשלחת תכננה לצאת למצרים דרך מעבר רפיח ומשם לטוס לדמשק, אלא שבעקבות האירועים האלימים במצרים החליטו השלטונות בקהיר לסגור את מעבר רפיח. המשמעות היא שמשלחת אנשי חמאס, בה חברים א-זהאר וחליל אל-חיה, תישאר בינתיים ברצועת עזה עד להודעה חדשה. המשלחת הייתה אמורה לדון עם הנהגת חמאס גם בהצעה החדשה בעניין עסקת שליט אך גם בהדלפת מסמכי המשא ומתן הישראלי-פלסטיני לרשת אל-ג'זירה.

על פי הדיווח הבוקר ב"אל-חיאת", המשלחת העזתית הייתה אמורה להיפגש מחר עם בכירים מצרים ולדון עימם בשורה של נושאים, ביניהם בקידום המגעים לגיבוש עסקת שליט, אלא שהאירועים האחרונים במצרים ידחו גם את הפגישה הזו למועד בלתי ידוע.

נעם שליט, אביו של שליט, התייחס אמש למהומות במצרים ולהשפעתן על המשא ומתן לשחרור בנו. כשנשאל אם הוא מודאג בשל המצב, אמר שליט לוואלה! חדשות כי "אני לא פרשן לענייני מצרים. זה לא העניין של מודאגים, אנחנו כל הזמן מודאגים, לא היו התפתחויות במהלך החודשים האחרונים כך שאנחנו לא יודעים כמה מצרים תשפיע או לא. אני עוקב אחרי האירועים שם דרך התקשורת כמו כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully