וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: מתנחלים שירו בפלסטיני חשודים ברצח

30.1.2011 / 1:57

בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרם של מזור לבנוני מאלון מורה ודוד סעייד מעתניאל, שלפי החשד ירו בנער פלסטיני בעת שטיילו סמוך לחברון. המשטרה מייחסת להם עבירת רצח

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

בית משפט השלום בירושלים האריך הלילה (ראשון) בארבעה ימים את מעצרם של מזור לבנוני מאלון מורה ודוד סעייד מעתניאל, החשודים כי פתחו ביום שישי באש לעבר הנער הפלסטיני יוסוף אחליל במהלך טיול סמוך לבית עומאר מצפון לחברון. כתוצאה מהירי, נפצע הנער באורח אנוש - ואתמול הוא מת מפצעיו.

המשטרה מייחסת ללבנוני בן ה-29 וסעייד בן ה-24 עבירה של רצח וביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של השניים בשמונה ימים. במהלך הדיון אמרה השופטת כי בשלב זה לא ניתן לייחס להם עבירה של רצח וקיבלה את בקשת המשטרה באופן חלקי בלבד. בשלב זה רק אחד החשודים מסר את גרסתו ואמר כי לא היה מעורב באירוע הירי, ואילו השני סירב להיחקר, מכיוון שנפגש עם עורך דינו רק במוצאי שבת.

פרקליטם של השניים, עו"ד אהרון רוזה, המייצג את השניים מטעם ארגון "חננו" אמר בתום הדיון כי "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את גרסתנו לפיה אין כאן מקרה של המתה בכוונה תחילה". ככל הנראה, בכוונת המשטרה לחקור בימים הקרובים מטיילים נוספים שהיו במקום ביום שישי.

אחליל, שנפצע קשה מהירי במהלך העימותים עם המתנחלים, מת אתמול מפצעיו. בתקרית נפצע פלסטיני נוסף. הלווייתו של אחליל התקיימה אתמול על רקע הערכות כוחות הביטחון לאפשרות של הפרות סדר במהלכה ואחריה.

המטיילים הישראלים סיפרו כי במהלך הטיול מצפון לחברון יודו לעברם אבנים. בנוסף, טענו חלקם כי שמעו ירי לכיוונם. לדבריהם, חברי הקבוצה השיבו אש מתוך הגנה עצמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully