וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו בחוק "איסור לבישת רעלה"

פנחס וולף

30.1.2011 / 0:01

על פי הצעת החוק של ח"כ סולודקין, מי שיכסה את פניו, או חלק מהן, במקום ציבורי, כך שלא ניתן יהיה לזהותו – דינו יהיה חודש מאסר או קנס של 500 שקלים

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על שריו ועל הפקידים המדיניים להתבטא בנושא ההפגנות במצרים, ההגבלה לא הוטלה כמובן על חברי כנסת, ויש מהם שדווקא לא ממש מצטערים על המהומות אצל השכנה מדרום. ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) לא חוששת שהבלגן יוביל לעליית משטר קיצוני בחסות האחים המוסלמים.

במקביל למה שנראה כניסיון לערער את השלטון החילוני במצרים, ועדת שרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק של סולודקין, המבקשת לפעול למניעת ההקצנה המוסלמית וגם החרדית בישראל ולאסור כיסוי רעלות על הפנים בפומבי. סולודקין אמרה הערב לוואלה! חדשות כי, "אני מאוד מבינה את האנשים ברחוב. הם עושים את הדברים שבאירופה עשו בתחילת המאה ה- 20. אומרים שאם המשטרים הרודניים יפלו, נחיה כולנו בבורקות, אבל כשאני רואה נשים בקהל המפגינים זה מעודד. המשמעות היא שמדובר במהפיכה אזרחית ולא דתית, וזה דבר חיובי".

לפי הצעת החוק, מי שיכסה את פניו, או חלק מהן, מרצונו החופשי, במקום ציבורי, כך שלא ניתן יהיה לזהותו בבירור – דינו יהיה חודש מאסר או קנס של 500 שקלים. בנוסף, מי שיכפה על אדם אחר לכסות את פניו, חומרת הענישה תוקפץ והוא יהיה צפוי לעונש של חצי שנת מאסר או קנס בסך 10,000 שקלים קנס.

"היו צריכים לעשות זאת מזמן, אבל בארץ מפחדים מהתחת שלהם", קובעת סולודקין, "מדובר בחוק אוניברסלי, הקובע כי אדם, לא תלוי מאיזה עדה, גזע, לאום, מין, נטיה מינית, לא יוכל לכסות את פניו. זה גם גבר גם אשה, גם ערבים גם אמא טליבן, ושמעתי שיש גם גברים חרדים שמכסים את פניהם. לראות שבסוריה יש איסור מוחלט לרעלה בתוך אוניברסיטה ובמדינת ישראל מותר – לי זה מוזר".

בתוך כך, ועדת השרים לחקיקה תדון גם בהצעת חוק משאל עם על כל הסכם מדיני עם הפלסטיניים. הצעת החוק של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), קובעת גם את השאלה שתוצג במשאל: "האם אתה בעד או נגד ההסכם עם הרשות הפלסוינית", או "האם אתה בעד או נגד החלטת הממשלה", לפי העניין. הוועדה תמשיך לדון גם בהצעת חוק להארכת שעון הקיץ של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) עד ל- 1 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully