וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במצרים: 17 הרוגים מירי שוטרים, ביזה ברחובות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 0:01

למרות הניסיונות של מובארק להרגיע את הרוחות ולמרות התפרסות הצבא ברחובות הערים, נמשכים העימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון ומתגברים מעשי הביזה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין. קריינות: אביב אברמוביץ')

עשרות אלפי מפגינים עדיין נמצאים הלילה (ראשון) ברחובות קהיר, למרות העוצר הכללי שהוכרז בבירה, בנוסף לסואץ ולאלכנסדריה. המפגינים אמנם לא מתעמתים עם כוחות הצבא הפרוסים ברחובות, אולם ישנם דיווחים על מעשי ביזה, כיוון שהמשטרה הפסיקה להגן על תושבי העיר ברגע שהצבא השתלט על קהיר.

מהומות במצרים. Ben Curtis, AP
הצבא פרוש ברחובות קהיר, במקום המשטרה/AP, Ben Curtis

בתוך כך ממשיכים הדיווחים על הרוגים בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים. רשת אל-ערביה דיווחה, כי 17 מפגינים נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בניסיון פריצה לשתי תחנות משטרה במחוז בני סוויף, מדרום לקהיר. גורמים רפואיים דיווחו מוקדם יותר, כי עד כה נהרגו מאז פרוץ המהומות 74 בני אדם, מהם לפחות עשרה שוטרים, אך לפי דיווחים אחרים המספרים אף מגיעים ליותר מ-100 הרוגים. עוד נמסר כי מניין ההרוגים צפוי לעלות עם הגעת גופות נוספות לבתי החולים, וכי לפחות 750 שוטרים ו-1,500 אזרחים נפצעו במהומות.

שריוניות של צבא מצרים פרושות ברחבי הערים על מנת להגן על אתרים רגישים ועל בתי המלון הגדולים בקהיר. בנוסף, יש דיווחים רבים על ביזה. אזרחים רבים מתגודדים סביב המוזיאון הלאומי בקהיר על מנת להגן על העתיקות מפני ביזה. רשתות הטלוויזיה הערביות דיווחו כי אש פרצה במספר מוקדים ברחבי קהיר, ביניהם בבניין רשות המיסים, אולם לא דווח על הרוגים.

מהומות במצרים. GettyImages
מניין ההרוגים במצרים צפוי לעלות עם הגעת גופות נוספות לבתי החולים/GettyImages

ראש רשות העתיקות במצרים, זאהי חוואס, אמר כי מספר מפגינים הצליחו להסתנן לתוך המוזיאון הלאומי בכיכר א-תחריר שבקהיר והצליחו לבזוז מספר עתיקות. בראיון לטלוויזיה הממלכתית במצרים הוסיף חוואס ואמר כי המפגינים הציתו עשן כבד ובחסותו הם פרצו למוזיאון, מצדו המערבי. "הם שברו מספר ארונות תצוגה וגנבו פסלים וחלקים של מומיות. גורמי הביטחון עצרו את הפושעים והשיבו את הרכוש הגנוב". על פי דיווחים מקהיר, המפגינים הציתו אש במטה רשות המסים במצרים, השוכן בסמוך למבנה משרד הפנים ובניינים ממשלתיים נוספים במרכז קהיר. כך מסרו עדי ראייה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully