וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במצרים: מובארק מינה את הרמטכ"ל לתפקיד שר ההגנה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2011 / 21:41

אחרי שמינה את עומר סלימאן לסגנו, ממשיך נשיא מצרים לנסות לבלום את ניסיונות ההפיכה. הוא פיטר את מוחמד טנטאווי ממשרד ההגנה ומינה במקומו את סאמי ענאן

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: דורון שטיין. קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא מצרים חוסני מובארק ממשיך לנסות להעביר לעמו מסרים של שינוי בשלטון, כחלק מהמאמץ להרגיע את הרוחות במדינה. לאחר שמינה את השר לענייני מודיעין, עומאר סולימאן לסגנו, מדווחים מספר כלי תקשורת ערבים על כך שהוא גם פיטר את שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי, ומינה במקומו את הרמטכ"ל סאמי ענאן. טנטאווי, הנחשב לאחד מהסמלים הוותיקים של משטרו של מובארק, יפנה את כיסאו לאחר 22 שנים בתפקיד. שמו עלה מספר פעמים כאחד המועמדים הבולטים לרשת את מובארק בתפקיד הנשיא.

מהומות במצרים. GettyImages
האם המינויים ירגיעו את המפגינים במצרים?/GettyImages

בתוך כך, רשת "אל-ערבייה" דיווחה כי קיבלה מידע לא-מאומת לפיו גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים חוסני מובארק, התפטר מתפקידו כעוזר מזכ"ל המפלגה והמזכיר לענייני מדיניות שלה.
מוקדם יותר דווח, כי ראש המודיעין המצרי, עומאר סלימאן, הושבע לתפקיד סגן נשיא מצרים. זוהי הפעם הראשונה ב-30 שנות כהונתו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, בה הוא ממנה לעצמו סגן. משמעות החלטתו של מובארק, הינה הפיכתו של סלימאן ליורש אפשרי לתפקיד הנשיא. בכך, מוותר למעשה מובארק באופן חלקי על כוונתו למנות את בנו, גמאל, לתפקידו בבוא היום. מובארק נקט בצעד זה גם כדי למנוע אפשרות שיו"ר הפרלמנט המצרי, פתחי סרור, יתמנה לנשיא אם מובארק ייאלץ להתפטר מתפקידו משום שכך קובעת החוקה המצרית.

זמן קצר לאחר מכן, דיווחה הטלוויזיה המצרית הרשמית על מינויו של מפקד חיל האוויר המצרי לשעבר, אחמד שפיק, לעמוד בראש הממשלה החדשה. שפיק, שנחשב לבעל מעוז כוח במפלגת השלטון, היה השר לתעופה אזרחית בממשלה הקודמת. הוא השתתף כטייס קרבי במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור, בה אף הפיל, על פי פרסומים, שני מטוסים ישראלים. כאמור, כמו מובארק, כיהן שפיק כמפקד חיל האוויר המצרי בין 1996-2002. שפיק היה בין פקודיו של מובארק בחיל האוויר כשהיה טייס צעיר.

קודם לכן, התפטר מתפקידו אחמד עז, מזכ"ל מפלגת השלטון במצרים, לאחר שמוקדם יותר היום התפטרה כל ממשלת מצרים, בעקבות הוראתו של הנשיא מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully