וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "חייבים להתרגל לעידן פוסט-מובארק"

פנחס וולף

29.1.2011 / 22:07

ח"כ בנימין בן אליעזר, הנחשב לידיד אישי של נשיא מצרים, חרד לשלום עם מצרים לאחר המהומות במדינה, ומייחל להישארות מובארק. "הוא מתחזק בעצמו את השלום כבר 30 שנה"

אם מובארק ייפול, יש חשש שהסכם השלום עם מצרים יהיה הרבה יותר קר ממה שהוא היום – כך אמר הערב (שבת) ח"כ בנימין בן אליעזר (העבודה) לוואלה! חדשות. בן אליעזר, הנחשב לידיד אישי של נשיא מצרים חוסני מובארק, אמר כי, "גם עם מובארק ישרוד את המהלך הזה, וייתכן מאוד שישרוד את זה כי הצבא עומד מאחוריו והוא עוד לא הפעיל את הצבא במלוא עוצמתו, אבל בכל מקרה – חייבים להתרגל לעידן פוסט מובארק".

"אני אומר זאת בצער גדול", הוא המשיך, "כי הוא היה גורם מייצב במזרח התיכון והוא היה איש ומנהיג שראה את התמונה הכוללת והבעיות העולמיות ואת החשיבות של הסכם השלום של מצרים וישראל. הוא תיחזק אותו ושמר עליו, שמר על מערכת יחסים מאוד חמה עם הנהגת ישראל. הוא ניסה להמשיך את הרפורמות: מינה את סולימאן לסגנו, ובכך משדר שגמאל לא יהיה נשיא אחריו, כלומר 'סוף עידן החבורה שלי', אבל עדיין זה לא מספיק".

בן אליעזר ציין כי "מובארק חכם ואני סומך עליו שהוא ממצה את מקסימום יכולותיו. השאלה אם זה יעזור או לא יעזור ונדע זאת ככל שיחלוף הזמן, אבל אין ספק שזה לא מבשר טובות למדינת ישראל, כי אנחנו לא יודעים איזו הנהגה תהיה במצרים. אנחנו בעיצומו של כדור שלג שהתחיל בטוניסיה, המשיך בלבנון ועכשיו במצרים, ולך תדע אם לא יעבור הלאה. מזרח תיכון שאירן מתגרענת בו מיום ליום ועשוי להיות יותר רדיקלי ויותר איסלמי. עידן בו בעצם אנחנו מתחילים לחשוד שאולי נאבד את יציבות המדינות המתונות".

"אני לא חושש להסכם השלום, כי הוא אינטרס גם מצרי ולא רק ישראלי", הבהיר בן אליעזר. "מי שלא יהיה ימשיך לכבד אותו, אם כי כנראה יותר קר וצונן ממה שהיה, משום שמי שמתחזק את השלום עם ישראל זה הנשיא עצמו במשך 30 שנה. זה לא יום ולא יומיים".

בן אליעזר העביר גם מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות המהומות במצרים: "רה"מ צריך לעשות חשבון נפש איך פספסנו את הזמן הזה ולא נכנסנו עם כל הכוח בתהליך מדיני", אמר. "עליו להאיץ את התהליך המדיני עם הפלסטיניים משום שלהימצא במזרח תיכון אחר, שונה, בלי הסכם שלום, הוא מצב לא טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully