וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות מצב במערכת הביטחון בעקבות המצב במצרים

יהושע בריינר ופנחס וולף

29.1.2011 / 20:38

הרמטכ"ל ושר הביטחון שמעו מגורמי מודיעין וראשי פיקוד הדרום הערכות מצב לגבי המתרחש במצרים. בשלב זה, אין שינוי בהיערכות צה"ל בגבול הדרום, אך נערך תיגבור כוחות באיזור

בישראל ממשיכים לעקוב בצורה זהירה ובדיפלומטיות אחר הנעשה במצרים. זאת לאחר שאתמול הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים להימנע מהתבטאויות בנושא המשבר במצרים. לאחר שמשפחות הדיפלומטים הוחזרו הערב (שבת) לישראל, אמרו גורמים מדיניים לוואלה! חדשות כי בירושלים עוקבים מקרוב אחר הנעשה מדרום לנו ולומדים את הנושא.

במהלך כל היממה האחרונה קיימו במערכת הביטחון הערכות מצב בעקבות המצב הנפיץ במצרים. בשעות האחרונות קיים הרמטכ"ל גבי אשכנזי הערכות מצב, יחד עם גורמי אמ"ן וגורמים בפיקוד דרום, לגבי ההתפתחויות האחרונות במצרים. בשעות הערב התקיימה הערכת מצב דומה בראשות שר הביטחון אהוד ברק בבניין הקרייה בתל אביב. בשלב זה, בהנחיית שר הביטחון וראש הממשלה, אין התבטאויות של גורמים ישראליים בנושא המתרחש במצרים.

בשלב זה, אין שינוי מהותי בהיערכות צה"ל בגבול הדרום, וספק אםיתהיה כזה בימים הקרובים. החשש במערכת הביטחון הוא כי היערכות שכזו תגביר את המתיחות באזור. יחד עם זאת, נערך תיגבור כוחות כל/שהו לאורך הגבול עם מצרים. גורם צבאי מסר כי לאזור הובאו כוחות נוספים והוגברו היקפי הסיורים והתצפיות כדי למנוע כניסת מסתננים. ההפגנות הסוערות לא השפיעו על פעילות צה"ל בגדה המערבית או ברצועת עזה.

השגרירות הישראלית לא תיפתח

שגרירות ישראל במצרים לא תיפתח מחר - כך הוחלט הערב בישיבת הערכת מצב שנמשכה כשעה במשרד החוץ, בראשות שר החוץ אביגדור ליברמן. לאחר שהנוכחים שמעו מאנשי המקצוע את הפרטים על המתרחש במצרים ואת הערכות המצב, הוחלט שהשגרירות, הממוקמת באזור הקרוב למרכז ההתפרעויות, לא תיפתח מחר. ככל הנראה, מעתה ומדי ערב עד שוך המהומות במצרים, תתקיים הערכת המצב ובה יוחלט האם לפתוח את השגרירות ביום שלמחרת. בתוך כך, טיסות אל על מקהיר ממשיכות להמריא באופן סדיר, וגם מחר מטוס אל על יביא ישראלים נוספים ממצרים.

במשרד החוץ קיימו במהלך סוף השבוע הערכות מצב תכופות בנוגע לעדכון אזהרות המסע לישראלים הנמצאים במצרים ולאלו המתכוונים לצאת מהמקום. עם זאת, גם במשרד החוץ וגם במטה ללוחמה בטרור החליטו לעת עתה להשאיר את אזהרות המסע שכבר הוצאו על כנן ולא להחמיר אותן. "המשטר במצרים עומד בפני תקופה של שינויים גדולים ורפורמות עמוקות מחויבות המציאות", אמר גורם מדיני, "אך כרגע מוקדם לנבא לאן הדברים הולכים".

* בהכנת הידיעה השתתף רמי שני.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully