וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למחאה במצרים: מזכ"ל מפלגת השלטון התפטר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2011 / 16:24

המפגינים במצרים רשמו ניצחון כאשר מזכ"ל מפלגת השלטון במצרים, אחמד עז, הודיע על התפטרותו. הישג נוסף נרשם כאשר מפלגת האופוזיציה אל-וופד הודיעה כי תצטרף למפלגתו של אל-בראדעי

אחמד עז, מזכ"ל מפלגת השלטון במצרים, התפטר היום (שבת) מתפקידו. כך דיווחה הטלוויזיה המצרית. מוקדם יותר היום התפטרה כל ממשלת מצרים, בעקבות הוראתו של הנשיא חוסני מובארק.

אחמד עז הוא אחד מהסמלים המובהקים של המשטר במצרים. הוא מיליארדר ומקורב מאוד לגמאל מובארק, בנו של הנשיא. המצרים רואים בו מזה שנים כאחד האנשים החזקים ביותר במשטר וכבעל ההשפעה הרבה ביותר על מובארק ובנו גמאל. המצרים מאשימים אותו מזה זמן רב בשחיתות ולכן התפטרותו היום מהווה ניצחון גדול לציבור המפגינים במדינה.

עם זאת, ארגוני האופוזיציה השונים ממשיכים להבהיר כי ימשיכו במחאה. בהודעה שפירסמה בצהריים תנועת האחים המוסלמים, נאמר כי החלטת הנשיא מובארק לפטר את הממשלה ולמנות תחתיה ממשלה חדשה "אינה מספיקה". לדברי התנועה, על מובארק לבטל את חוקי החירום, להילחם בשחיתות ולפזר את הפרלמנט. התנועה הבהירה כי היא אינה עומדת מאחורי ההפגנות, אלא משתתפת בהן "כמו כל האזרחים".

השייח' יוסוף קרדאווי, איש הדת הבכיר ביותר בעולם המוסלמי-סוני ואחד הפוסקים החשובים ביותר בעולם, קרא למובארק, להתפטר מתפקידו. "למשבר במצרים אין פתרון אחר מלבד התפטרותו של מובארק", אמר בראיון לרשת 'אל-ג'זירה'. "יא מובארק, תעזוב. תרחם על העם הזה ותלך כדי שהחרבתה של מצרים תיפסק. תלמד מנשיא טוניסיה זיין אל-עאבדין בן עלי". קרדאווי קרא לעם המצרי להמשיך באינתיפדה שלו אך הזהיר אותם מפגיעה במוסדות המדינה.

בתוך כך, מפלגת האופוזיציה המצרית "אל-וופד" הודיעה בצהריים כי היא מצטרפת אל "החזית הדמוקרטית לשינוי" בהנהגת מוחמד אל-בראדעי, לשעבר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית ואחד ממתנגדיו הבולטים של הנשיא מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully