וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים שהשלטון ישמור על השלום עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2011 / 16:40

בראיון מיוחד לוואלה! חדשות אמרה הביולוגית המצרית, ד"ר עיסמאת חסן, כי היא חוששת מפני קריסת הסכם השלום עם ישראל, וכי הרוב הדומם מפחד להביע את דעתו. "מתגעגעת לחבריי הישראלים"

מעטים מאוד במצרים מסכימים לצאת בגלוי ולהכריז כי הם תומכים בהסכם השלום עם ישראל. אחת היחידות והבולטות שמוכנה לומר זאת בפומבי ובאומץ היא הביולוגית והאמנית ד"ר עיסמאת חסן. בראיון מיוחד לוואלה! חדשות מביתה בקהיר, מבהירה ד"ר חסן שהפחד הגדול ביותר שלה הוא מפני קריסתו של הסכם השלום בין מצרים לישראל. "אני לא יודעת מה יקרה", אמרה תוך שהיא מתייפחת בבכי. "אני בוכה כל הזמן. אני המומה לגמרי. אני רוצה שהשלטון הזה יישאר רק כדי לשמור על השלום עם ישראל".

"אני כל כך עצובה", הוסיפה ד"ר חסן. "אני מסתכלת על האנשים ברחובות ולא יודעת מי הם האנשים האלה. רוב הציבור נמצא בבתים, עצוב ושותק. קשה לנו לראות את המפגינים מציתים באש את מצרים. הכול עולה באש וכואב לנו הלב. חשוב להבהיר לעולם שמצרים היא לא רק האנשים שמפגינים ברחוב. הרוב הדומם נשאר בבתים ומפחד לצאת לרחובות פן ייפגע. אנשים חוששים להביע את עמדתם בימים האלה. במצרים יש 80 מיליון איש, הרוב לא נשמע בימים אלה".

לדברי ד"ר חסן, קשה לה לחשוב על אפשרות שהנשיא חוסני מובארק ייאלץ לעזוב את תפקידו: "הסיבה שאני אוהבת את מובארק ורוצה שהוא יישאר בשלטון היא שמירתו על השלום עם ישראל. היו לנו מלחמות כל כך קשות עם ישראל. אני אישית איבדתי שלושה בני משפחה במלחמות האלה. מובארק פשוט לא יכול ללכת כרגע, זה בלתי אפשרי. מי יודע מי יבוא אחריו?".

למרות העצב והתדהמה שהיא חשה, בטוחה ד"ר חסן שהעם המצרי חכם מספיק כדי לכונן דמוקרטיה ולהמשיך לשמור על השלום עם ישראל: "אני כועסת על מי שהותיר לקיצוניים להשתולל ברחוב. יחד עם זאת, אני בטוחה שרק טוב יצמח מזה. באשר אלי – איני מתכוונת בחיים לשנות את עמדתי כלפי השלום עם ישראל. הישראלים טובים עבורנו. אני רוצה להעביר מסר לכל חבריי הישראלים – אני אוהבת אתכם ומתגעגעת אליכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully