וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות במצרים: 12 שוטרים נהרגו בסיני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2011 / 12:42

על פי דיווחים במצרים, ההפגנות התפשטו גם לחצי האי, שם נהרגו 4 מפגינים ו-12 שוטרים. כמו כן, הפלסטינים מדווחים כי חלק מגדר הגבול ברפיח נפרץ

המהומות במצרים התפשטו עד לחצי-האי סיני ולפי מספר דיווחים, יש במקום לא מעט הרוגים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה בצהרים (שבת) כי 12 שוטרים מצרים נהרגו במהלך עימותים עם בדואים תושבי סיני. אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום" דיווח כי 16 שוטרים ובדואים נהרגו במהלך העימותים באזור.

כתוצאה מהעימותים הקשים בין כוחות הביטחון לבדואים בסיני, שכללו בין היתר ירי פגזים ואש חיה, נפרץ חלק מגדר הגבול המפרידה בין רפיח המצרית לרפיח הפלסטינית. עדי ראייה פלסטינים מסרו כי כוחות הביטחון של חמאס מיהרו למקום כדי להגן על הגבול בין עזה למצרים מחשש שעזתיים יסתננו לתוך מצרים. זאת לאחר שכוחות הביטחון המצרים נאלצו לעזוב את אזור הגבול כדי להתעמת עם הבדואים.

כתב "מען" באל-עריש שבסיני דיווח כי קבוצות חמושים מרפיח ושייח' זוויד תקפו מבנים של כוחות הביטחון המצרים ברפיח, הציתו אותם, חטפו שלושה אנשי משטרה ואף רצחו אחד מהם בשם ג'ומעה חאמד, בן 36. עוד דווח כי בדואים חמושים פוצצו מבנה של כוחות הביטחון על ידי מטען חבלה גדול. כתוצאה מכך נהרג אזרח מצרי ו-12 נוספים נפצעו. בדיווח אחר, ברשת אל-ערבייה, נאמר כי המפגינים בעיר נוספת בחצי האי, פורט סעיד, הבעירו את תחנת המשטרה.

בעקבות המהומות, המליץ משרד החוץ לישראלים להימנע מנסיעות בלתי חיוניות לאזור. בהודעה שפורסמה אמש, נמסר כי "ההחלטה אם לבקר באזור הנזכר לעיל ו/או לשהות בהם נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ואדם והיא על אחריותו הבלעדית". כמו כן, המליץ המשרד לישראלים השוהים במצרים לעקוב אחר ההתפתחויות, לעקוב אחר הוראות השלטונות המקומיים, ולהימנע משהות במקומות פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully