וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בישראל: עשרות הפגינו מול שגרירות מצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.1.2011 / 9:39

פעילים ערבים ישראלים הפגינו מול שגרירות מצרים בתל אביב לאות הזדהות עם המפגינים בקהיר, באלכסנדריה ובסואץ, וקראו "להפיל את השלטון". הערב צפויה הפגנה נוספת בסכנין

עשרות פעילים ערבים-ישראלים הפגינו אמש (שישי) מול בניין השגרירות המצרית בתל-אביב לאות הזדהות עם הפגנות הענק במצרים בימים האחרונים. המפגינים, מרביתם סטודנטים המזוהים עם תנועת בל"ד, נשאו את דגלי מצרים, פלסטין וטוניסיה וקראו את סיסמת המפגינים המצרים "העם רוצה להפיל את השלטון". המפגינים גם נשאו שלטים עליהם נכתב "מהפכה, מהפכה עד לניצחון" ו-"מהפכה בטוניסיה, מהפכה במצרים", וכן קראו לנשיא מצרים, חוסני מובארק, "פחדן" ו-"סוכן של האמריקאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מובארק - סוכן של האמריקאים". ההפגנה אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפגינים הביעו תקווה כי "הפלת המשטר במצרים תביא לנפילת כל המשטרים הדיקטטוריים במדינות ערב". הפגנות המחאה צפויות להימשך הערב, כאשר בשעה 19:00 תתקיים בסכנין הפגנת תמיכה במפגינים המצרים.

בימים האחרונים משתוללות מהומות ענק בערים המרכזיות במצרים, שגבו את חייהם של עשרות אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. המפגינים מבקשים להביע את מחאתם נגד משטרו של מובארק והמצב הכלכלי הקשה במדינה, ומסרבים להיכנע לדרישתו של הנשיא להפסיק את ההפגנות. בתוך כך, נשא נשיא מצרים דברים בשידור חי בטלוויזיה המצרית, הודיע על פיזור הממשלה והבטיח רפורמות כלכליות ופוליטיות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully