וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל דבר

דן מרגלית

28.1.2011 / 6:00

יואב גלנט יצא צח כשלג וזך וטהור מהעלילה שנרקמה נגדו במסמך המזויף של בועז הרפז, שהרמטכ"ל גבי אשכנזי ואנשי לשכתו וחלק מהקצינים המקורבים אליו עשו בו שימוש אשר גבל כמעט בעלילת דם מילולית. אותה פרשה שבה הרמטכ"ל נסמך על הרפז, שאשכנזי ידע עד כמה הוא בעייתי, היא מהגרועות שידעה ישראל מעודה.

אך גלנט יוצא שרוט וחבול ופצוע מהפרשייה העוסקת בפלישותיו הקרקעיות ובהסתעפויות המשפטיות הכרוכות בה. היא גם לא החלה כהמשך למסמך הרפז אלא נחשפה תחילה בתחקיר של קלמן ליבסקינד ב"מעריב", שבדרך הטבע יריביו של הרמטכ"ל המיועד עשו בו שימוש לגיטימי.

נכון שהיו בפרשייה זו פרטים מייגעים והסברים לאים; ונכון שהשתוללות היצרים נגד האלוף היתה נטולת רסן; ונכון שבתחילה היו בפיו הסברים סבירים אשר דילגו מעל למשוכה של ועדת המינויים בראשות השופט יעקב טירקל; ונכון שהמושבים בישראל גדושים בסכסוכי קרקע כאלה מאז ייסוד נהלל, אבל אתמול נפל דבר.

גבול האמת והשקר

מבחן אמירת האמת היה היתד שאליה נקשר אוהלו של גלנט בעיצומה של הסערה שחוללו נגדו יריביו. כל עוד מדובר היה במעשה רע שהפך למכת מדינה מוכרת, אפשר היה למצוא לו צידוקים. גם נכון, שאם היה תצהיר כוזב - הוא מסוג החטאים שנפוצו בישראל כמגיפה חברתית. עד שהפרשה הגיעה אל גבול האמת והשקר, אל המקום שבו שום פשרה אינה יכולה להניח ל"בני האור" להמשיך בדרכם עם "בני החושך".

אהוד ברק ודורי קלגסבלד וגלנט עצמו יכולים עדיין לנצל את סוף השבוע כדי לשכנע את הציבור כי התצהיר הכוזב לבית המשפט הוא בבחינת "זוטי דברים", או שנמסר בהיסח דעת וברשלנות. גלנט מבטיח לעשות כן במפגשו עם יהודה וינשטיין. בבקשה. אך אם לא יעלה בידי גלנט למצוא נתיבות ללב היועץ המשפטי או אם ירים ידיים - אין לשר הביטחון מנוס אלא להסיר את מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל ולבחור מועמד אחר, וכאלה יש בשפע.

רוב האנשים אינם נענשים על שקרים לבנים. רוב המועמדים לתפקידים בכירים אינם נתפסים. אך משזה קורה, אין הם יכולים לכהן בתפקידים בכירים אלה.

כן, ואם כתוצאה מכך תוארך כהונת אשכנזי - כי אז ישראל כבר מבוגרת דייה כדי לדעת שלעיתים הלא?תקין זוכה לניצחון זמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully