וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה לישראל: הסגירו לידינו את יאיר קליין

גלעד גרוסמן

28.1.2011 / 0:01

חודשיים לאחר ששוחרר מכלא ברוסיה ושב לישראל, דורשת קולומביה מישראל להסגיר את סא"ל במיל' יאיר קליין, שהורשע בבוגוטה באימון שכירי חרב. בין שתי המדינות אין הסכם הסגרה

שר המשפטים של קולומביה, הר?מ?ן ורגאס, הודיע אמש (חמישי) במסיבת עיתונאים שכינס בבוגוטה, כי ארצו דורשת מישראל להסגיר לידיה את סגן אלוף במיל' יאיר קליין, שנידון בעבר בבית משפט מקומי לעשר שנות מאסר. זאת לאחר שהורשע באימון שכירי חרב של סוחרי הסמים גונזלו רודריגז-גאצ'ה ופאבלו אסקובר-גאבריה.

התקשורת בקולומביה דיווחה כי שגריר קולומביה בישראל העביר את הבקשה הרשמית לרשויות בארץ. "אנחנו מקווים שהוא ירצה את העונש שנגזר עליו", אמר שר המשפטים הקולומביאני, הרמן ורגאס.

לאחר שלוש שנים בכלא ברוסיה, קליין שוחרר ובחודש נובמבר האחרון הוא שב לישראל. כחצי שנה לפני כן, קרא בית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בשטרסבורג לשלטונות רוסיה שלא להסגיר לקולומביה את קליין. בית המשפט האירופי קבע אז ברוב של חמישה שופטים מול שני מתנגדים כי הסגרתו של קליין לקולומביה תביא להפרת זכותו למשפט הוגן ותפגע בתנאי מעצרו. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "אין להסגירו לקולומביה, מאחר שהעותר יימצא תחת סכנה ממשית לסבול מיחס רע, אם יוחזק בקולומביה".

אמש הודיעה קולומביה רשמית כי היא דורשת מישראל להסגיר את קליין לידיה וזאת על אף שבין שתי המדינות אין הסכם הסגרה. קליין שנעצר ברוסיה בשנת 2007, סיפר כי בטרם מעצרו, עבד "עם שירותי הביטחון הרוסים. יד אחת של שירותי הביטחון הרוסים של משרד החוץ עשתה את מה שעשתה. זה כבר היה השלב שזה הפך לפוליטי".

פרקליטו של קליין, עו"ד מרדכי ציבין, התייחס לבקשת ההסגרה של קולומביה. לדבריו, "מידת הפרת זכויות האדם של קולומביה חוצה את כל הקווים האדומים. לאחר שבית המשפט לזכויות האדם בשטרסבורג קבע כי אין להסגיר את קליין לקולומביה בשל סכנת מוות ומצב זכויות האדם הירוד בקולומביה, ולאחר ששלטונות רוסיה אימצו את פסק הדין, אף אחד אינו מדמיין לעצמו שמדינת ישראל תנהג אחרת ותסגיר את קליין, גיבור ישראל. קולומביה מנסה בדרך מרושעת, חסרת כל בסיס משפטי, להביא שוב להסגרתו של קליין על לא עוול בכפו".


עדכון ראשון: 23:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully