וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדה הפגינו תמיכה באבו מאזן, בעזה באל-ג'זירה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.1.2011 / 18:23

בעקבות פרסום מסמכי המו"מ, עשרות אלפים יצאו להפגין ברחבי הגדה כנגד הרשת הקטארית, והביעו תמיכתם באבו מאזן. בעזה שיבחו המפגינים את הרשת וקראו להעמיד לדין את צוות המו"מ

עשרות אלפי פלסטינים הפגינו היום (חמישי) ברחבי הגדה המערבית נגד רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" במחאה על פרסום המסמכים החשאיים מהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. המפגינים קראו קריאות תמיכה ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ותקפו את רשת הטלוויזיה הקטארית שמבצעת, כלשון המפגינים, את מדיניותו של שר החוץ הישראלי אביגדור ליברמן.

הפגנות התמיכה באבו מאזן התקיימו בשכם, ג'נין וטולכרם, ובמהלכן כינו המפגינים את הרשת "אל-חנזירה" ("החזירה" – נ.י). בהפגנה בשכם אמר בכיר פתח מחמוד אשתיה, כי רשת אל-ג'זירה "מבצעת את תכניתו של השר הקיצוני ליברמן שמטרתה להפיל את השלטון הפלסטיני". לדבריו, יציאתם של אלפי פלסטינים לרחוב מוכיחה כי אל-ג'זירה פרסמה "פברוקים". הוא הוסיף כי אל-ג'זירה חשבה שהפלסטינים ייצאו נגד הרשות, אולם ההפך קרה. "אל-ג'זירה דקרה את העם הפלסטיני בגב", הוסיף אשתיה.

גם בטולכרם נערכה הפגנת ענק בהשתתפות עשרת אלפי בני אדם שהניפו את תמונותיו של אבו מאזן והבהירו כי הם עומדים מאחוריו. עשרות אלפים יצאו להפגין גם בג'נין, בראשם המושל קדורה מוסא ואישים פוליטיים בכירים מהמחוז. "אל-ג'זירה היא רשת הפילוג הערבי-איסלמי", אמר בנאומו בפני ההמונים מזכיר פתח בג'נין, עטא אבו רמילה. "לא נאפשר לה לממש את תכניתם של האמריקאים והישראלים".

מנגד, ברצועת עזה התאספו אלפים מתומכי חמאס וקראו קריאות נגד אבו מאזן, שבגד לדבריהם בעקרונות הלאומיים הפלסטינים. המפגינים קראו להעמיד לדין את אלו "שוויתרו על העקרונות ועל הזכויות של העם הפלסטיני". הם הניפו את תמונתו של אמיר קטאר, השייח' חמד בן חליפה אל ת'אני, פטרונה של אל-ג'זירה. "יש להקים חלופה לאש"ף", קרא בכיר חמאס סלאח ברדוויל. "על צוות המשא ומתן הפלסטיני להתנצל בפני העם הפלסטיני ולהבטיח לו כי לא יוותר על אף זכות מבין זכויות העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully