וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן מניעלין: "זה בית משפט של צבא כיבוש"

יהושע בריינר וניר יהב

27.1.2011 / 12:24

אשרף אבו רחמה, שנורה בתקרית בניעלין, אמר כי לא הופתע מהחלטת בית הדין: "העונש אינו תואם את המעשה החמור, אני מגנה את ההחלטה". בורברג: "רק רוצה לחזור לשרת בתפקידים קדמיים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: "בצלם", עריכת וידאו: ארנון מעוז)

אשרף אבו רחמה, אשר נורה בהפגנה על ידי סמ"ר ליאונרדו קוריאה ששירת תחת המג"ד מניעלין, סא"ל בורברג, אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות כי לא הופתע מהחלטת בית הדין להסתפק בעיכוב דרגתו של בורברג בשנתיים. זאת משום שבית המשפט שגזר את דינו של המג"ד הוא בית משפט צבאי: "זהו בית משפט ששייך לצבא הכיבוש. אני מגנה את ההחלטה. המג"ד ביצע פשע חמור והעונש אינו תואם את המעשה".

מוחמד חטיב, ראש הוועדה העממית בבילעין, אמר לוואלה! חדשות כי הוא חש אכזבה קשה לנוכח גזר הדין שניתן היום בפרשה. "ציפינו לעונש הרבה יותר חמור, לא כי יש לנו משהו אישי נגד המג"ד בורברג, אלא כדי להרתיע אחרים. העונש בכלל לא פרופורציונלי למעשה. אם גזר הדין היה חמור, חיילים אחרים היו חושבים פעמיים לפני שהם היו פוגעים בפלסטינים. אנחנו מאוכזבים גם משום שבית המשפט הישראלי מוכיח שוב שבכל הנוגע לפלסטינים – לא נעשה צדק".

התובע הצבאי במשפט, סא"ל במיל. רונן קצף התייחס אף הוא לעונש. "אין ספק שהעונש שקיבלו המג"ד והחייל הם עונשים קלים באופן משמעותי מהענישה שביקשנו, אולם אין לזלזל גם בעונשים שהוטלו בפועל. בית המשפט דן לקולא ולחומרא בכלל האפשרויות ובמעשיהם של הנאשמים ואנו נבחן את פסק הדין ונחליט האם ראוי לערער".

בורברג: "אני שמח שזה נגמר"

המג"ד בורברג עצמו, שקיבל את גזר הדין בדמעות, הביע סיפוק בעקבות ההחלטה. "אני שמח שזה נגמר. אני מקבל לחלוטין את האחריות על כל האירוע ומקבל את החלטת השופטים", אמר סא"ל בורברג, שהורשע בניסיון לאיומים ובהתנהגות שאינה הולמת בפרשת הירי בניעלין. "אי אפשר לתאר את מה שעבר עליי בשנתיים וחצי האחרונות. עכשיו כל מה שאני רוצה זה לחזור ולשרת בתפקידים הכי קדמיים במקומות הכי קשים כפי שעשיתי עד היום".

פרקליטו של בורברג, עו"ד שלומי ציפורי, ציין כי "לצערנו הרב הפרקליט הצבאי הוטה על ידי פסק דין מוטעה של בג"ץ שנסמך על סרט שלפחות אחד השופטים קבע שנערך בצורה מניפולטיבית. העונשים שהוטלו הכניסו את כל הפרשה לפרופורציות הנכונות. פניו של עומרי בחזרה לצבא".

עו"ד אשר חן, פרקליטו של סמ"ר ליאונרדו קוריאה, אשר הורשע בירי כדור גומי לעבר מפגין בניעלין והורד היום לדרגת טוראי, התייחס לעונש שקיבל מרשו ואמר כי "בסופו של יום, למרות כל המהומה התקשורתית בית הדין גזר עונש פרופורציונלי ומידתי. מדובר בענישה ראויה, נכונה, המעמידה את כל המקרה באור הנכון ובפרופורציות הנכונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully