וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט טוניסיה: ר"מ אלג'יריה יוחלף בלחץ הרחוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.1.2011 / 10:07

אתר רשת אל-ג'זירה דיווח כי נשיא אלג'יריה החליט להחליף את רה"מ "על מנת להרגיע את זעם ציבור ולהשקיט את הרחוב". בשבועות האחרים התקיימו במדינה הפגנות נגד הממשלה

אפקט טוניסיה: גורמים בכירים באלג'יריה מסרו היום (חמישי) לאתר האינטרנט של רשת 'אל-ג'זירה' כי בשעות הקרובות צפוי להתבצע שינוי בממשלת אלג'יריה. על פי הדיווח, ראש הממשלה אחמד אוויחיה צפוי להתפטר מתפקידו יחד עם מספר שרים, בעיקר כאלה שמכהנים בתפקידם יותר מעשר שנים. לטענת הגורמים, ראש הממשלה והשרים מתפטרים ממשרותיהם "כדי להרגיע את זעמו של הציבור ולהשקיט את הרחוב".

הגורמים, שתיארו את התפטרות השרים כ"שינוי רציני", העריכו כי שר האנרגיה יוסוף יוספי יחליף את ראש הממשלה. בנוסף עלו שמותיהם של סגנו של ראש הממשלה, נור א-דין זרהוני, ושר הפנים דחו קאבליה. "חילופי-הגברי צפויים להתבצע בקרוב מאד", דיווח הבוקר העיתון האלג'יראי 'אל-חבר'. "מי שהחליט על כך הוא הנשיא עבד אל-עזיז בותפליקה וזאת כדי להרגיע במעט את זעמה של החברה האלג'יראית".

בשבועות האחרונים מתקיימות באלג'יריה הפגנות נגד הממשלה במחאה על יוקר המחייה ועל עליית המחירים של מוצרי יסוד כגון סוכר ושמן. המפגינים דורשים גם לבטל את מצב החירום שהוכרז במדינה לפני כעשרים שנה ולהעניק חופש פרט רחב יותר לאזרחים.

לפחות ארבעה אזרחים במדינה הציתו עצמם בשבועות האחרונים, אחד מהם מת מפצעיו. הארבעה חיקו את מעשהו של מוחמד בועזיזי, סטודנט שהצית עצמו לפני חודש וחצי בטוניסיה והחל את המהומות שהובילו בסופו של דבר להפלת השלטון. גם במצרים הצית עצמו בעל מסעדה לאות מחאה על תנאי המחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully