וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 ראשי ערים לרה"מ: "הפחת מחיר הדלק בפריפריה"

פנחס וולף

27.1.2011 / 9:58

ראשי ערים וראשי מועצות מרחבי הארץ פנו לשר האוצר שטייניץ ולרה"מ נתניהו וביקשו להוריד את מחיר הדלק בפריפריה. "תושבים מחוץ למרכז יידרשו לבחור אם לוותר על הבית או על העבודה"

המחאה נגד העלייה הדרסטית במחירי הדלק מתרחבת: 24 ראשי ערים וראשי מועצות אזוריות ומקומיות מהצפון ומהדרום פנו היום (חמישי) לשר האוצר יובל שטייניץ בדרישה להוריד את מחירי הדלק בצפון ובדרום הארץ. את המכתב, יזם ח"כ רוברט טיבייב (קדימה), והעתק ממנו נשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"רבים מאוד מאזרחי ישראל מתגוררים באזורי הפריפריה בצפון ובדרום, נאלצים לעבוד חלק ניכר מימות השבוע במרכז הארץ בשל סיבה אחת פשוטה: היצע מקומות העבודה במרכז הארץ הוא רב יותר", כתבו ראשי הערים. "אותם אזרחים נוסעים קילומטרים רבים לעבודה וממנה ומוכנים להקריב את הזמן, את עלות הדלק ואת הבלאי המוגבר ברכביהם כדי להמשיך ולהתגורר באזורי הפריפריה".

בהמשך המכתב, הסבירו ראשי הערים את ההשלכות שעשויות להיגרם עם עליית מחירי הדלק. לדבריהם, "עלות הדלק כיום, יחד עם העלאה נוספת בתחילת חודש פברואר, עשויה לא להשאיר להם ברירה אלא לבחור אם לוותר על מקום מגוריהם או על מקום עבודתם. במיוחד כשמערך הרכבות לא נותן עדיין מענה מלא לחלק גדול מאלו שעובדים הרחק ממקום מגוריהם. לא מדובר רק במקור פרנסה אלא בצריכה של שירותים נוספים כגון בריאות, תרבות, ספורט וחינוך".

"תושבי הפריפריה מוכרחים לצרוך את השירותים הללו, רחוק מבתיהם, דבר שיעמיק את הקרע והפערים בין תושבי הפריפריה ושאר המדינה", כתבו ראשי הערים. "אנו קוראים לכבוד ראש הממשלה להקל על אזרחי הפריפריה, לסייע להם להתפרנס בכבוד, גם אם הפרנסה לא מצויה בשפע באזורי מגוריהם ולבטל את מס ערך המוסף על הדלק".

על המכתב חתמו בין היתר ראש עיריית חיפה יונה יהב, וראשי הערים יקנעם, נתיבות, אור עקיבא, קריית מלאכי, מודיעין, נשר, קריית שמונה, אשקלון, צפת, בית שאן, יבניאל, נצרת עלית, עפולה, קריית גת וקריית מוצקין, וראשי המועצות האזוריות עמק יזרעאל וחוף אשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully