וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: מתן גזר הדין בפרשת הירי במפגין מניעלין

27.1.2011 / 6:15

ביה"ד הצבאי יכריז על גזר דינם של המג"ד עמרי בורברג והחייל ליאונרדו קוריאה שהורשעו בעבירות שונות בפרשת הירי בניעלין. בצה"ל מעריכים: "לא יתנו לקוריאה לספוג את כל העונש"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: "בצלם", עריכת וידאו: ארנון מעוז)

פרשת המג"ד מניעלין תגיע היום (חמישי) להכרעה. שלושת שופטי בית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב יקריאו את גזר דינו של סא"ל עומרי בורברג, מפקד הגדוד שהורשע בפרשה בעבירה של ניסיון לאיומים ושל סמ"ר ליאונרדו קוריאה שהורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק.

השניים, שהורשעו גם בעבירה של התנהגות שאינה הולמת, מקווים לענישה קלה יחסית. מי שעתידו הצבאי יוכרע היום יהיה סא"ל בורברג, שענישה מחמירה תסיים את דרכו הצבאית. התביעה, כזכור, דרשה עונש של הפחתה במספר דרגות, שאם יתקבל יביא לסיום דרכו של המג"ד לשעבר בצה"ל.

בשבוע שעבר עמד בורברג על דוכן העדים, פרץ בבכי, הודה בטעותו, התנצל בפני סמ"ר קוריאה ולקח אחריות על המעשה. עורכי הדין של השניים מקווים כי השופטים יסתפקו בעונשים של מאסר על תנאי שירוצו בדרך של עבירות צבאיות.

כזכור, במהלך שלב הטיעונים לעונש הגיעו להעיד לטובתו של בורברג קצינים בכירים בצה"ל. בין היתר, העידו אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי ומפקד זרוע היבשה האלוף סמי תורג'מן. השלושה טענו כי הדחתו של בורברג היא ענישה מספקת וכי הורדה בדרגה איננה ענישה הולמת.

לדיון היום צפויים להגיע גם בכירים בחיל השיריון וכן בכירים נוספים במערכת הצבאית על מנת לתמוך בבורברג, כשמנגד יעמדו חבריו של קוריאה, שכבר הספיק להשתחרר. "השופטים לא יתנו לקוריאה לספוג את כל העונש", אמרו גורמים בצה"ל, "אבל עמרי עבר מספיק וגם ליאונרדו. הרשעה פלילית ומה שעבר עליהם מאז שהקלטת יצאה לציבור הרחב הם ענישה מספקת בהחלט. השאלה היא האם השופטים ילכו צעד נוסף ויקחו לבורברג את הדרגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully