וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשות ביקשה לדחות דיון באו"ם על גולדסטון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.1.2011 / 0:01

על פי מסמכים משנת 2009, הרשות ביקשה לדחות דיון בדו"ח במועצת הביטחון של האו"ם בכדי ליצור הזדמנות לחידוש המו"מ המדיני. עוד עולה חשד כי הרשות יודעה מראש על "עופרת יצוקה"

הרשות הפלסטינית היא זו שביקשה לדחות את הדיון במועצה לזכויות אדם של האו"ם בדו"ח גולדסטון כדי לתת הזדמנות לחדש את המשא ומתן עם ישראל – כך גילו אמש (רביעי) מסמכים חשאיים שנחשפו ברשת הטלוויזיה 'אל-ג'זירה'. על פי אחד המסמכים, בפגישה שקיים באוקטובר 2009 עם הגנרל ג'יימס ג'ונס, הביע סאיב עריקאת חשש מהתגובה הבינלאומית הזועמת למשיכת הצעת ההחלטה לדון בדו"ח גולדסטון. הגנרל האמריקאי הודה לעריקאת ואמר לו כי היה זה "צעד אמיץ".

עדות נוספת לכך שהפלסטינים הסכימו לדחות את העיסוק בדו"ח גולסטון כדי לתת למשא ומתן עם ישראל סיכוי, ניתנה במכתב ששיגר השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, בו כתב כי הפלסטינים מסייעים "ביצירת אווירה חיובית לקראת חידוש המשא ומתן". עוד כתב כי "הרשות הפלסטינית תימנע במהלך המגעים המדיניים ממעקב אחר יוזמות הנוגעות למוסדות המשפטיים הבינלאומיים, שכן הדבר עלול לפגוע באווירה החיובית שתיווצר".

מסמכים נוספים מעלים כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עודכן מראש על כוונתה של ישראל לפתוח במתקפה נרחבת ברצועת עזה בסוף 2008. אותה מתקפה, שכונתה על ידי צה"ל "עופרת יצוקה", גבתה את חייהם של 1,500 פלסטינים תושבי עזה. בפגישה שקיים עם מיטשל ב-2009 אישר עריקאת כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, "נפגש עם אבו מאזן לפני המתקפה ושאל אותו (מהי עמדתו לגבי המתקפה – נ.י). תשובתו של אבו מאזן הייתה 'אין בכוונתי להגיע לעזה על גבי טנק ישראל'".

עדכון ראשון: 22:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully