וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: חיזבאללה לא רוצה בעימות פנימי בלבנון

26.1.2011 / 19:23

בפגישות עם ראשי הצבאות של מדינות נאט"ו בבריסל אמר הרמטכ"ל כי להערכתו חיזבאללה לא מעוניין בעימותים פנים-לבנוניים. בעניין סוריה אמר: "אסד צריך לבחור בין טרור לשלום"

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, העריך היום (רביעי) במהלך שיחות עם מקביליו במדינות החברות בנאט"ו, כי חיזבאללה אינו מעוניין לפתוח בעימותים פנימיים בתוך לבנון. אשכנזי, הנמצא בבריסל במסגרת מפגש ראשי המטות הכלליים של מדינות נאט"ו, קיים סדרה של פגישות עם ראשי הצבאות השונים, שם העביר למקביליו את הערכת המצב שלו לגבי המזרח התיכון.

במסגרת הפגישות, התמקד אשכנזי במצב השברירי בלבנון. "התהליך שעובר על לבנון הוא שלילי", אמר למפקדי הצבאות, "מדובר בעניין-פנים לבנוני, ואין לישראל שום כוונה להתערב בו".

בנוגע לשכנתה של לבנון ממזרח, אמר אשכנזי כי "יש לשים את סוריה ואסד על קרני הדילמה". הוא הסביר כי יש לבחון את כוונות סוריה וכי "אסד לא יכול מצד אחד לדבר על שלום ולהתקבל במדינות אירופה, ומצד שני לסייע לטרור ולחיזבאללה". אשכנזי נפגש גם עם רמטכ"ל צבא רוסיה, והביע את רצון צה"ל לסייע בשיתוף המידע בלוחמה בטרור, בעקבות הפיגוע בשדה התעופה במוסקבה.

היום נפגש אשכנזי עם מפקדי צבאות קנדה, אוסטרליה ויוון. מחר בבוקר הוא צפוי להיפגש עם ראש המטות המשולבים בצבא ארה"ב, האדמירל מייקל מאלן, איתו שומר אשכנזי על יחסים הדוקים. מאז נכנס אשכנזי לתפקידו נפגשו השניים 17 פעמים, מספר חסר תקדים ביחסי הצבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully