וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט אל-ג'זירה: חמאס קרא לצאת לרחובות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.1.2011 / 17:31

בעקבות פרסום מסמכי המו"מ, קרא ארגון חמאס לתומכיו לצאת לרחובות ולמחות נגד "שערוריית הוויתורים המסוכנים". בהודעה שפורסמה נאמר כי "הרשות היא בת ברית של הכיבוש"

ארגון חמאס קרא בצהריים (רביעי) לתומכיו לצאת בהפגנות מהיום עד יום שישי במחאה על "שערוריית הוויתורים של הרשות הפלסטינית, שהתגלו במסמכים ברשת אל-ג'זירה". בהודעה שפרסם, הודיע חמאס כי המסמכים שחשפה רשת אל-ג'זירה הם מסמכים "מסוכנים מאוד" המוכיחים כמה מעורבת הרשות הפלסטינית בחיסול חמושים פלסטינים, בדרישה להגביר את המצור על עזה ובניסיון לפגוע בחמאס.

"המידע המסוכן שנחשף ברשת אל-ג'זירה מבהיר לנו שאנחנו ניצבים בפני חבורה שמשמשת כבת-בריתו של הכיבוש נגד העם הפלסטיני", הוסיף חמאס. הארגון קרא לציבור הפלסטיני כולו להביע את התנגדותו להתנהלותה הביטחונית והפוליטית "השפלה", כלשונו, של הרשות הפלסטינית, "ולבודד את החבורה בעלת המוסר הירוד הזו".

בתוך כך, בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, חליל אל-חיה, קרא היום לציבור הפלסטיני בשטחים ובחו"ל "לבצע מהפכה על מנת להגן על ירושלים, על המקומות הקדושים ועל העקרונות הלאומיים העומדים בפני סכנה במשא ומתן עם ישראל". זאת על רקע פרסום מסמכי אל-ג'זירה. לדבריו, חמאס לא ייפה את כוחו של יו"ר הרשות אבו מאזן לנהל מגעים עם ישראל.

"טענת הרשות לפיה היא מנהלת משא ומתן עם ישראל בשם העם הפלסטיני היא הבל שלא מקובל עלינו", אמר. לדבריו, "מסמכי אל-ג'זירה חשפו שהרשות מכרה את הסוגיה הפלסטינית". ממשלת חמאס תקפה אף היא את הרשות הפלסטינית לאור חשיפת המסמכים באמרה כי זכויות העם הפלסטיני אינן נושא לפשרה, לוויתורים ולמשא ומתן.

חמושים פרצו לאולפן בשכם

האחראי על יחסי החוץ בחמאס, אוסמה חמדאן, כתב היום בעיתון הבריטי "גארדיאן" מאמר תחת הכותרת "בגדו במטרה הפלסטינית. לא עוד". במאמר תוקף חמדאן את ההנהגה הפלסטינית על כך שניהלה מו"מ על מנת לדכא את עמה, וקורא לארגונו לקחת יוזמה בכדי להתגונן מפני מי שבגד באינטרס הפלסטיני.

בתוך כך, בשעות אחר הצהרים פרצו ארבעה חמושים לאולפן אל-ג'זירה בשכם וגרמו נזק למספר מכשירים, כך דיווחו עדי ראייה בעיר. אחד מהעובדים באולפן סיפר כי הארבעה הגיעו לאולפן של חברת "פל-מדיה", ממנו שידרה היום הרשת הקטארית ראיון עם סטאר קאסם, מרצה באוניברסיטה שמתח ביקורת על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדבריו, הם שאלו אותו היכן נערך הריאיון, ומשסיפר להם כי המרצה עזב את האולפן, הם שברו מחשב, פקסימיליה. מצלמה ואת אחד מחלונות המבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully