וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ראש מועצת מרחבים קיבל שוחד מקבלנים

רמי שני

26.1.2011 / 15:46

אבנר מורי הואשם בקבלת שוחק תמורת מתן מכרזים לחבריו ותמורת סיוע לעענייניהם בוועדת התכנון והבנייה. מורי, השוהה בחו"ל, בתגובה: אוכיח את חפותי בבית המשפט

ראש מועצת מרחבים, אבנר מורי, הפך את השחיתות השלטונית לדרך התנהלות - הוא קיבל שוחד תמורת מתן מכרזים לביצוע על ידי חברה הנמצאת בבעלות ידיד שלו וכן סייע למקורב אחר לקדם את ענייניו בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בה היה חבר. כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

כתב האישום מפרט שלוש דרכי התנהלות כלפי הגורמים מהם קיבל מורי את השוחד, תמורת קידום ענייניהם. האישום הראשון נוגע להתנהלותו כלפי הקבלן יואב עזריה. מהמסמכים שנאספו על ידי חוקרים ביחידת חקירות ההונאה עולה, כי מורי סייע לעזריה להגיש הצעות מחיר נמוכות מאלו שהגישו מתחריו לפרוייקטים שונים, שבוצעו בישובי המועצה האזורית מרחבים וכן עזר לו לשנות את ההצעה, לאחר הדיון בה.

באופן זה, הצליח הקבלן לזכות בביצוע שורת פרוייקטים בתחום המועצה: "בתמורה לשוחד שלקח מעזריה, גרם הנאשם לכך, שבתקופה הרלבנטית לכתב האישום, יזכה עזריה במרבית עבודות הבנייה של המועצה, וזאת על דרך שינוי הצעתו, כפי שזו נרשמה על ידו במסמכים שהגיש במסגרת המכרזים השונים, והפיכתה להצעה זולה יותר מההצעות המתחרות, באופן שיביא לזכייתה במכרזים", נכתב בכתב האישום.

"באותם מקרים בהם הסתבר שהצעתו של עזריה היתה ממילא הזולה ביותר לעומת ההצעות האחרות, ובכדי להגדיל את רווחיו של עזריה, עשה הנאשם לשינוי ההצעה של עזריה על דרך הוספה למחיר המקורי שהוצע על ידו וייקור ההצעה, תוך הקפדה על כך שעדיין יהיה מדובר בהצעה הזולה ביותר אל מול ההצעות האחרות. באופן זה, איפשר הנאשם לעזריה לזכות במכרזים תוך מיקסום רווחיו", נכתב בכתב האישום. העבודות שביצע עזריה, באמצעות חברות בת אחרות בגלל שהוא אינו קבלן רשום, כללו עבודות תשתית, הקמת תחנות הסעה, בניית מבנים ועוד. על פי כתב האישום, ביצע מורי חמש עבירות שעניינן קבלת שוחד או קבלת דבר במרמה, בתקופה שבין 2004 לבין שנת 2008.

מורי: אני נקי מכל אשמה ופעלתי על פי חוק

סעיף האישום השני, מפרט את הדרך שבה קיבל מורי שוחד מחברה למוצרי קרמיקה במושב בית הגדי. בעל החברה קיבל אישור מוגבל לשימוש חורג בקרקע שעליה בנה מבנה, והוא ביקש להאריך את תוקף האישור. לשם כך, הוא ביקש להסתייע במורי, כחבר בוועדה לתכנון ובנייה "שמעונים". זאת בתמורה להעברת כסף למימון צרכים שונים במערכת הבחירות של מורי לראשות המועצה.

האישום השלישי מפרט התנהלות דומה כלפי חברה לעיבוד חקלאי, ממנה קיבל מימון למערכת הבחירות. בעלי החברה ציפו ממנו במקרה הזה, לסייע להם למכור תוצרת במפעלים אזוריים בדרום.

רשימת עדי התביעה, המצורפת לכתב האישום, כוללת 90 שמות, בהם שורה של בעלי תפקידים ברשויות השונות הסמוכות למועצה האזורית מרחבים. אבנר מורי עצמו אומר בתגובה ממקום שהותו בחו"ל, כי הוא נקי מכל אשמה, פעל על פי חוק ומשוכנע שיצליח להוכיח את חפותו בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully