וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: העולם לא הפיק את הלקח מהשואה

פנחס וולף

26.1.2011 / 14:06

רה"מ נשא נאום במליאת הכנסת לרגל יום השואה הבינלאומי ותקף את מדינות העולם. לדבריו, "משטר אייתוללות קורא לחיסולם של עוד שישה מיליוני יהודים לפחות, ואיש אינו פוצה פה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (רביעי) את הקהילה הבינלאומית במהלך ישיבה מיוחדת במליאת הכנסת לרגל יום השואה הבינלאומי, שיצוין מחר ברחבי העולם באופן רשמי. נתניהו טען כי מדינות העולם לא הפיקו את הלקח מזוועות השואה. "האם העולם הפיק את הלקחים? לא", אמר ראש הממשלה. "דבר אחד ברור. העובדה שיש התרחבות של אנטישמיות עולמית זו תופעה ידועה. אותם כוחות החוברים זה לזה, אנטישמיות ישנה-חדשה, שוטפים את העולם, וחשוב להיאבק בזה".

נתניהו הזכיר בנאומו את התבטאויותיו של נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'אד. לדבריו, "יש פה משטר אייתוללות, החבר באו"ם, וקורא ביודעין ובגלוי לחיסולם של עוד שישה מיליוני יהודים לפחות, ואיש אינו פוצה פה. פה ושם אומרים, אבל היכן החימה, הזעם, ההתקוממות הבינלאומית שהייתה צריכה לשטוף את הקהילה המתקדמת בעולם סביב אמירות ברורות של השמדת אותו עם? אין. אנחנו צריכים להיות גלויים אחד עם השני. יש פה תופעה היסטורית קשה מאוד. היא לא רק קשה לנו. היא קשה לכל בני התרבות שנותנים לאמירות כאלה להתפשט והופך למקובל ושגור".

"יש הרבה מדינות ואנשים טובי לב ובעלי מצפון ברחבי העולם. הם חושבים את מה שאני חושב בלבם, אבל אין די בכך", אמר ראש הממשלה "מול הדבר הזה של משטר הקורא להשמדתנו ומתחמש בנשק להשמדה המונית, הייתה צריכה להיות התייצבות הרבה יותר חזקה".

רק 20 ח"כים טרחו להגיע

נתניהו ציין בנאומו גם את שתיקת העולם בתקופת השואה. לדבריו, "מה כבר היה דרוש כדי להפציץ את מחנה המוות? הם ידעו אז ולא פעלו. היום הם יודעים, הם שומעים, הם רואים, הם מצלמים. אתה צריך לפתוח את הטלוויזיה, את העיתון. האם יפעלו, האם יתקפו, האם יגנו? האירנים אומרים: זה נגד הציונים. אבל זה לא רק עלינו, כי תמיד זה מתחיל ביהודים אבל אף פעם לא נגמר ביהודים. שנאת היהודים מבעירה אש כללית. ואני מצפה ביום הזה, שבו אני מברך על כך שהעולם מציין את הפשע הנורא ביותר בתולדותיו, שלא רק אנחנו נלמד את הלקח. למדנו, אני מצפה למעשים במאבק באנטישמיות החדשה".

רוב גדול של חברי הכנסת לא טרח לכבד בנוכחותו את ציון יום השואה הבינלאומי. בתחילת הישיבה נכחו במליאה 10 חברי כנסת בלבד, ולאחר מכן המספר עלה ל-20 ח"כים, מתוכם שבעה שרים.

יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין נזף בח"כים ואמר בפתח דבריו כי, "אני מתבייש לפתוח את הישיבה לציון יום השואה הבינלאומי בפני מליאה ריקה. מדינת ישראל היא זו שהביאה לכך שהיום יצוין יום השואה בפרלמנטים של מדינות העולם, ואילו היא עצמה אינה מכבדת יום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully