וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לאו לקראת יום השואה הבינ"ל: "לא למדנו כלום"

טל שלו, בריסל

26.1.2011 / 8:21

ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה אומר הרב ישראל מאיר לאו לוואלה! חדשות כי ההתנהלות של העולם כלפי נשיא אירן, מעידה על כך ש"העולם לא הפיק לקחים"

"לא למדנו כלום", קובע בנחרצות הרב הראשי לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. "יש לך חבר אחמדינג'ד, שיושב באו"ם, ואינו מגורש על כך שהוא אומר שיש למחוק את מדינת ישראל, שגם היא חברה באו"ם. העולם לא מפיק לקחים". בדבריו לוואלה! חדשות הדגיש הרב לאו, כי יש לקחת ברצינות את "כל המטורפים בעולם" ולהתייחס אליהם ברצינות. "העולם בצדק חושש ממטורפים. היה מטורף שכולם אמרו עליו מיהו ומהו. אדולף היטלגרובר, בשמו המקורי, הוביל את העולם כולו ואת אירופה למרחץ דמים".

הרב לאו, ניצול מחנות הריכוז בעצמו, השתתף אמש באירועי יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בפרלמנט האירופי יחד עם שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, נשיא הקונגרס היהודי האירופי משה קנטור ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר ומחר (חמישי) הוא צפוי לשאת דברים גם במוסדות האו"ם בז'נבה. "זה לא מקרי – מוקד האנטישמיות חזר לאירופה", הוא מסביר. "לפני שנה שנתיים סבלה ארה"ב מהתגברות אירועים אנטישמיים בגלל מבצע עופרת יצוקה וסיבות נוספות, אם בכלל יש סיבות לאנטישמיות. כעת המוקד הוא באירופה ויש לכך סיבות שונות שלא אני צריך לברר".

"חשוב שנעבור משואה לתקומה"

בנאומו אמש התייחס הרב לאו ללקחים שיש להפיק מן השואה והוא חוזר עליהם שוב: "הלקח ליהודים מהשואה צריך להיות חיזוקה של מדינת ישראל – לא לנטוש את מדינת היהודים, למרות הביקורת – ויש סיבות לביקורת – לדעת להעריך את האוצר הגנוז של המדינה". לאו התייחס גם לשאלת העימותים הפנימיים בתוך העם היהודי: "כל היהודים, מכל העדות והמעמדות, ידעו למות ביחד באותו תא. אבל לחיות ביחד לא למדנו עד היום, לכן חשוב שנעבור משואה לתקומה. למה שלא נדע להבין ולשמוע אחד את השני? הנושא הזה כואב לי", הוסיף הרב לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully