וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר על גוש קטיף: "נווה דקלים? שכונה בת"א"

יהושע בריינר

26.1.2011 / 8:11

מאות מתושבי הגוש שפונה בקיץ 2005, ייפגשו בשבוע הקרוב עם תלמידים כדי לתאר את מהלך חייהם עד להתנתקות. סקר שבדק את הידע של בני הנוער בנושא, חשף בורות עצומה

לקראת ציון יום העלייה של היישוב הראשון בגוש קטיף, נצר חזני, שיחול מחר (חמישי), ישתתפו בשבוע הקרוב מאות מתושבי הגוש שפונה בקיץ 2005 במפגשים עם אלפי תלמידים. במהלך המפגשים יתוארו החיים שנוהלו בגוש עד להתנתקות. לקראת המפגשים, ערך ועד מתיישבי גוש קטיף ביחד עם מכון "מאגר מוחות", סקר בקרב מדגם מייצג של בני נוער בגילאים 18-15, על מנת לבדוק את ידיעותיהם על החיים בגוש קטיף ושאלות בסיסיות בהתנתקות.

הסקר חושף תמונת מצב עגומה שמשקפת חוסר ידע בכל הנוגע להתיישבות היהודית בגוש קטיף ולביצוע תוכנית ההתנתקות. בסקר שבו השתתפו 506 בני נוער, התגלו הבדלים עצומים בין ידיעותיהם של הנוער הדתי לחילוני, בכל הנוגע לגוש קטיף. על השאלה הראשונה "מהי נווה דקלים?", ידעו רק 17% מהנשאלים להשיב כי מדובר על היישוב הגדול מגוש קטיף. בקרב הנוער החילוני רק 6% ידעו את התשובה הנכונה, 21% חשבו שמדובר בשכונה תל אביבית, 9% אמרו כי מדובר במלון בהרצליה ו-8% האמינו כי מדובר בעיר תנ"כית. 45% מהחילונים אמרו שהם לא יודעים.

על השאלה "היכן היה גוש קטיף?", ידעו להשיב רק 36% מכלל בני הנוער ו-20% מבני הנוער שמגדירים את עצמם כחילונים. 12% מכלל בני הנוער ממוקם ברמת הגולן. על השאלה "מתי נערכה ההתנתקות?" ידעו להשיב רק 41% מהנשאלים. בקרב הנוער הדתי, זכרו את השנה המדויקת 70% מהנשאלים. 60% מהנשאלים זכרו שאריאל שרון היה ראש הממשלה בעת ביצוע ההתנתקות.

מנהל ועד מתיישבי גוש קטיף, דורון בן שלומי, אמר בהתייחסותו לנתוני הסקר כי "מערכת החינוך צריכה לראות בנתונים אלא תמרור אזהרה, ללא קשר לעמדה פוליטית, לאדישות ולבורות - ולאפשר משאבים בעיקר של זמן לנדבכים שבנו את שרשרת ההתיישבות במדינת ישראל. זוהי אחריות המערכת שהצעירים בישראל מגלים חוסר ידע מופגן לאירועים היסטוריים-חברתיים-אנושיים דרמטיים שהתרחשו 'מתחת אפם' בעת היותם ילדים גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully