וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי הרשות: הסבר לכך שאין שלום

דרור אידר

26.1.2011 / 7:07

מסמכי הרשות הפלשתינית נועדו בעיקר להביך את אבו מאזן. בכירים בסביבת ראש הממשלה אומרים שאפילו יותר מזה - הם מבקשים להפילו. מאחורי הקלעים של ההדלפה עומד מאבק כנופיות ברשות, בין דחלאן וסיעתו לפיאד וסיעתו על נכסים פוליטיים וכלכליים. לא מזמן הואשם מוחמד דחלאן בניסיון הפיכה והוא הורחק מעמדות השפעה. זאת כנראה היתה נקמתו.

ולעצם הדברים. פרשני השמאל הסתערו על המסמכים כעל מוצאי שלל: "המסמכים המודלפים שומטים את הקרקע מתחת לטענת ה'אין פרטנר' של ברק ונתניהו", צהלו.

למעשה, מה שנחשף הן עמדות המושמעות במו"מ שאיש לא חתם עליהן ואינן מחייבות. אבל גרעין האמת הנמצא במסמכים מכיל אפשרות קריאה אחרת: אפילו העמדות הכי ותרניות של הפלשתינים לא פגשו את העמדות הכי ותרניות של אולמרט.

הצעת אולמרט, למשל, דיברה על החלפה של כ?6.5 אחוזים מהשטח, הכוללים את גושי ההתיישבות היהודיים, עם שטח דומה בגבולות הקו הירוק ומעבר בטוח; העמדה הפלשתינית הכי קרובה דיברה על 1.9 אחוזים, וכן הלאה.

שבויים בפרדיגמה חשיבתית שגויה

אבל העניין החמור יותר שמנסים להעלים ולהקל בו ראש הוא שאפילו המסמכים האלה, המכילים עמדות פנים?פלשתיניות, מראים שהמו"מ הוא רק עניין טקטי, בעוד הדבר המכריע לא מופיע: ההכרה הפלשתינית בישראל כמדינה יהודית, כביתו הלאומי של העם היהודי.

על זה הוויכוח, ולא על הטריטוריה. על השאלה אם היהודים חזרו הביתה או שהם קולוניאליסטים שגזלו אדמות של עם אחר. לא יהודה ושומרון; האם הפלשתינים מכירים בכך שישראל בגבולות הקו הירוק היא מולדתו ההיסטורית של העם היהודי וביתו הלאומי כיום, או שמא כל המו"מ הוא מבוא ופתח להשמדת ישראל באמצעות דרישת השיבה?

מה הסיבה, תהו השדרנים, שאבו מאזן דחה את הצעתו הנדיבה (והמופקרת) של אולמרט? "עד היום אני לא מבין למה הפלשתינים לא חתמו", אמר יועץ התקשורת של אולמרט, יקי גלנטי.

הבעיה היא שאנחנו שבויים בפרדיגמה חשיבתית שגויה זה שנות דור, וחושבים שהוויכוח שניטש כאן בינינו לשכנינו הוא על טריטוריה, ועם מאמץ נוסף והתגמשות שלנו נגיע לפשרה המיוחלת. ולא היא.

"יש פרטנר" אינה אמירה ביחס לישיבה במו"מ על טריטוריה. אפשר לשבת ולשבת ולסכם על הכל, אבל כל עוד אין הכרה בישראל כמדינה יהודית, אין הכרה בזכותו של העם היהודי להתקיים כעם עצמאי על (חלק מ) אדמתו ההיסטורית - אין פרטנר ולא יהיה.

זאת הסיבה שאבו מאזן נמלט מקבלת ההסכם של אולמרט - משום שהוא דיבר על קץ הסכסוך, ולזה הפלשתינים לא יסכימו. לא מדובר בפער קטן בינינו לפלשתינים, אלא בפער הולך וגדל בין הדמיונות שלנו לאי הנכונות שלהם להכיר בנו ובזכותנו להתקיים כיהודים במולדתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully