וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המחסור: בצפון מייבאים רופאים מרוסיה

עידן אבני

25.1.2011 / 22:56

14 רופאים יהודים עלו בשבועות האחרונים לארץ, במטרה לתגבר את הסגל בביה"ח בעפולה. התהליך יהיה ארוך, אבל יוזמי הפרויקט משוכנעים - "זו גם ציונות, וגם חשוב לרפואה"

המחסור ברופאים בישראל ידוע ומוכר לכל, ובמועצה האזורית עמק יזרעאל מצאו פתרון יצירתי: אנשי המועצה פנו לסוכנות היהודית, וביקשו לאתר עבורם רופאים יהודים שיוכלו לעלות לארץ ולתגבר את הסגל בבית החולים "העמק" בעפולה. ואכן, בשבועות האחרונים עלו ארצה 14 רופאים ממדינות חבר העמים, ואף החלו ללמוד עברית באולפן בקיבוץ מרחביה.

ראש המועצה האזורית, אייל בצר, אמר לוואלה! חדשות כי "המחסור ברופאים זועק לשמיים. מתסכל אותי שהתושבים שלי צריכים לנסוע למרכז הארץ כדי לקבל טיפול למחלת הסרטן. מדובר בסכנת חיים, והפנמנו שחייבים לעשות מעשה ולהביא רופאים ארצה. שלחנו נציגים מהמועצה ומבית החולים במטרה לאתר רופאים ממדינות חבר העמים ולשכנע אותם לעלות לישראל. זו גם ציונות, וגם חשוב לתגבור הכוח הרפואי בארץ".

מנהל הפרויקט, גרגורי ברוצקי, אמר כי הרופאים הגיעו בשם הציונות. "עדיין יש בחבר העמים כאלו אשר מאמינים ברעיון הציוני וביניהם גם רופאים", אמר ברוצקי. ד"ר אלכסיי קרוסנצוב, שעלה מאוקראינה, עדיין לומד עברית, אבל הצליח לומר בבירור – "אני רוצה להיות רופא בישראל. אני רוצה לגור פה, עליתי כדי להיות רופא פה".

עוד ארוכה הדרך

בבית החולים "העמק" מרוצים, אך עם זאת יודעים שהדרך להשלמת הפרויקט עוד ארוכה. לדבריהם, לא זו בלבד שתהליך לימוד העברית מייגע, אלא שהרופאים גם יצטרכו לעבור תהליך ארוך מול משרד הבריאות על מנת לוודא כי הם עומדים בדרישות המערכת. סגן מנהל בית החולים, ד"ר דוד אלמוג, סיפר כי "קשה להשיג בארץ רופאים טובים במספר מקצועות, דוגמת הרדמה. הרופאים הישראלים מעדיפים להתמחות במקצועות כמו אורתופדיה או רפואה פנימית, ובצפון הבעיה קשה עוד יותר. ייקח זמן עד שהתהליך ייצא לפועל, נבחן כל רופא לגופו, וייתכן שיהיו רופאים שלא יתאימו להתמחות בשל גילם", אמר.

בבית החולים לא יחכו עד לתום תהליך הכשרת העולים – שבעה סטודנטים לרפואה, תושבי האזור, קיבלו מלגות בגובה עשרות אלפי שקלים על מנת שיבטיחו כי יתמחו בבית החולים ולא בבתי חולים במרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully