וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפרלמנט האירופי: תמיד נזכור הנספים בשואה

טל שלו, בריסל

25.1.2011 / 22:11

בטקס מיוחד שנערך בפרלמנט האירופי בבריסל לציון יום השואה הבינ"ל קראו הדוברים לזכור את הקורבנות ולהמשיך להיאבק באנטישמיות. הרב לאו: "למדנו למות ביחד, יש ללמוד לחיות ביחד"

הפרלמט האירופי ערך הערב (שלישי) בבריסל טקס מיוחד לכבוד יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. במהלך הטקס נשא נשיא הפרלמנט האירופי, יז'י בוז'ק, דברים ואמר כי "אנו רוצים לזכור תמיד את הנספים, חובתנו לזכור את הנספים, ותמיד נזכור אותם. אנחנו עדיין צריכים לחקור ולחשוף את כל מה שניתן כדי שהדורות הבאים יידעו הכול, ישנם זיכרונות שאסור לשכוח".

גם שר ההסברה, יולי אדלשטיין, נשא דברים באירוע והצהיר כי "שום מדיניות לא תאיים יותר על העם היהודי. הבה נחייב את עצמנו לעולם בו אדישות לפשע היא איומה כמו הפשע עצמו, עולם בו אין מדיניות שחשובה יותר מחיי אדם. הבה נבין שהרוע אכן קיים בעולם אך ביחד נתחייב להביס אותו".

נשיא הקונגרס היהודי-אירופי, משה קנטור, אמר בטקס כי "האנטישמיות חושפת פרצופה במראה ברחבי אירופה וכוחות קיצוניים צוברים כוח וכסאות בבתי נבחרים אירופיים. יש להילחם בתופעות באמצעות חקיקה מרובה בפרלמנטים האירופיים", אמר. הרב ישראל לאו אמר בטקס כי "לעם היהודי יש עוד הרבה מה ללמוד. באושוויץ, טרבלינקה, מיידנק, סוביבור וכל מחנות הריכוז באירופה, הראינו שאנחנו יודעים למות ביחד. אחרי 66 שנה, העם היהודי צריך ללמוד לחיות ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully